Soupravy Stadler už mohou zastavovat v Tanvaldu a Smržovce. Nádraží jsou modernizovaná

Souprava Stadler na modernizovaném nádraží. Foto: archiv Liberecký krajSouprava Stadler na modernizovaném nádraží. Foto: archiv Liberecký kraj

Tanvald - Modernizovaná nádraží ve Smržovce a v Tanvaldě už fungují pro soupravy Stadler. Několikaměsíční výluka železnice mezi Jabloncem nad Nisou a Tanvaldem skončila.

Reklama

Zásadní zlepšení pro cestující nastalo ve stanicích a některých zastávkách, které mají zcela nová nástupiště ve výšce podlahy vozu a s bezbariérovým přístupem. To umožní komfortní nástup do vlaků i pro cestující se zhoršenou schopností pohybu a se zavazadly.

Samozřejmostí je nové osvětlení a prvky pro nevidomé a slabozraké. Navíc byly již dříve u nádraží ve Smržovce i v Tanvaldě investicí měst s využitím evropských dotací vybudovány nové autobusové terminály a tak je zde velmi snadný přestup mezi vlaky a autobusy.

Mezi Jabloncem nad Nisou a Tanvaldem došlo, s výjimkou krátkého úseku ve Smržovce, ke kompletní výměně kolejí na trati. Cestování vlakem tak bude nejen bezpečnější, ale hlavně daleko pohodlnější. Zcela zmizí cestujícím dobře známé poskakování vlaku na propadlých stycích kolejnic.

Dojde i k malému zvýšení rychlosti z původních 50 na 55-60 km/h, více vedení trati v ostrých obloucích a členitém terénu s několika tunely i známým Smržovským viaduktem neumožňuje.

Celá přestavba trati je plánována na dva roky. V příštím roce proběhnou práce v podobném rozsahu také v úseku Liberec - Jablonec n. N., dokončen bude chybějící úsek trati u Smržovky a bude zásadně modernizována tanvaldská zastávka, ve které nastupuje nejvíce cestujících.

Celá akce vyvrcholí aktivováním nového zabezpečovacího zařízení o prázdninách 2015. Cestující proto budou muset v příštím roce strpět ještě jednu výluku celé trati od dubna do června, ale výsledkem bude zásadní zlepšení kvality cestování moderními vlaky po celé opravené trati.

Po dokončení všech prací bude v prosinci 2015 upraven jízdní řád. Odpadnou dlouhé prostoje při křižování vlaků ve stanicích a díky pravidelnému intervalu budou vytvořeny nové přestupní vazby, například v Liberci směrem na Hrádek nad Nisou a Frýdlant, které cestujícím dnes chybí.

ČTĚTE:  Na Liberecku do modernizací železnice míří miliardy

Reklama
Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat/zobrazit komentáře

» Další zprávy z regionu Jablonecko

Jablonecký Petr Jiráček: Budeme chtít hrát nahoře, i když nebudeme favority Jablonecký Petr Jiráček: Budeme chtít hrát nahoře, i když nebudeme favority
Ozubnicová trať z Tanvaldu do Kořenova a Harrachova ožívá Ozubnicová trať z Tanvaldu do Kořenova a Harrachova ožívá
Prostředí v Jablonci mladým reprezentantům vyhovuje, říká zkušený kouč Josef Pešice Prostředí v Jablonci mladým reprezentantům vyhovuje, říká zkušený kouč Josef Pešice

Jablonec doma poprvé uspěl. Měli jsme vyhrávat už dříve, řekl Stanislav Tecl Jablonec doma poprvé uspěl. Měli jsme vyhrávat už dříve, řekl Stanislav Tecl
Bohatý Jablonec se trápí. Bude trenér v ohrožení? Bohatý Jablonec se trápí. Bude trenér v ohrožení?
Jablonecký soud přiznal majetek dědičce rodu Walderode Jablonecký soud přiznal majetek dědičce rodu Walderode


Komentáře