Prodejci klamou zákazníky se slevovými akcemi. Nejvíce Tesco a Albert

Sleva, ilustrační foto. Foto: archiv Pixabay.com
Sleva, ilustrační foto. Foto: archiv Pixabay.com

ČR - V roce 2015 patřily slevové akce, výprodeje a nabídky zboží za akční ceny k celoročně sledovaným oblastem kontroly. Česká obchodní inspekce (ČOI) zkontrolovala téměř 4500 prodejen nabízejících zlevněné výrobky nebo služby a porušení povinností stanovených obecně závaznými právními předpisy zjistili inspektoři ve 43 % z nich.

Reklama

Výsledky kontrolní akce opětovně potvrdily stále se opakující četné nedostatky, zejména nedostatečné nebo klamavé informace poskytované o cenách nabízených výrobků a služeb, porušování zásad poctivosti prodeje, nedostatečné údaje o výrobcích a také další závady. Za akční cenu a se slevou nabízejí výrobky celoročně zejména obchodní řetězce, aby nalákaly co nejvíce kupujících.

Zákaz prodeje byl vydán na 15 407 kusů výrobků za téměř 2 miliony korun, které nesplnily podmínky pro uvedení na trh.

Na základě prokázaných porušení stanovených povinností bylo v průběhu roku pravomocně uloženo 1 409 pokut v souhrnné výši 13,3 mil. Kč.

Nejvyšší pokuty kvůli špatně počítaným slevám dostaly loni společnosti Tesco a Ahold, který provozuje obchody pod značkou Albert. Sankce pro Tesco i Ahold jsou takzvané úhrnné pokuty, kdy ČOI spojila výsledky několika kontrol v různých provozovnách.

Vzhledem k četnosti zjištěných správních deliktů bude kontrolní akce probíhat i v roce 2016.

„Slevy, výprodeje a nabídka výrobků v akci bez stanovených pravidel jsou v Česku celoročním lákadlem, na které velká část spotřebitelů stále slyší. Málokdy si však ověřují, zda avizované slevy nejsou pouze fiktivní, anebo zda propagovaná „akční cena“ není v sousedním obchodě zcela běžná. To je také důvodem, proč si spotřebitelé následně na různé klamavé praktiky prodávajících stěžují. Měli by více zvažovat, jestli je sleva nabízeného zboží nebo služby skutečně výhodná, a porovnávat nabídky jiných prodejců,“ řekl Mojmír Bezecný, ústřední ředitel České obchodní inspekce.

Reklama

Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře