Na železnici je nový jízdní řád. Více spojů, rychlejší cesta, cyklisté si připlatí
ČR - Na železnici od neděle 13. prosince 2015 platí nový jízdní řád. České dráhy vypraví v průměru o 110 spojů meziročně více. Přibude vlaků do Polska, spojů mezi Prahou a Brnem a příměstských vlaků v okolí hlavního města. Nové vlaky vypraví i soukromí dopravci RegioJet a Leo Express.
Dostupnější bude cestování v první vozové třídě souprav Českých drah. Dříve se za něj u vzdálenosti do 121 kilometrů platil 1,5násobek obyčejného jízdného ve druhé třídě, nově půjde o 1,3násobek. Tato nižší sazba už od loňského prosince platí u vzdálenosti nad 121 kilometru, nyní se tedy rozšíří i na kratší cesty.
Zdraží naopak přepravné jízdních kol. U prvních tří tarifních pásem si cyklista připlatí pět korun. Od jednoho do padesáti kilometrů tedy přepravné zdraží z 25 na 30 korun, při vzdálenostech od 51 do 100 kilometrů na 40 korun a při cestě na 101 až 150 kilometrů stoupne cena na 50 korun. U delších vzdáleností se cena nemění.
Mírně si připlatí také zájemci o celodenní jízdenky – u celostátní stoupne cena o 29 korun na 579 korun, u regionálních podle jednotlivých krajů od čtyř do 14 korun. Skupinková víkendová jízdenka zdraží o 29 korun na 670 korun v celostátní variantě a od čtyř do 19 korun v regionálních variantách.
Dojde i ke zrychlení. Třeba na trase Praha - Brno se jízdní časy v rychlících zkrátí o sedm minut na dvě a půl hodiny a přibudou zde další expresní spoje. Z Ostravy do Prahy pojede pendolino o šest minut kratší dobu – 2 hodiny 53 minut.
Rychlejší cesta má být i z Ústí nad Labem do Chebu, oproti letošnímu roku má v roce 2016 trvat 2 hodiny 40 minut.
V mezinárodní přepravě obnoví ČD přímé spojení z Varšavy přes Ostravsko do Bratislavy a Budapešti.
Více vlaků než dosud budou na Slovensko vypravovat i soukromí dopravci RegioJet a Leo Express.
ČTĚTE: Jak pojedou autobusy i regionální vlaky v roce 2016 v Ústeckém kraji?