FOTO: Penny Market se mění na tržiště a už nebude používat Českou kvalitu
ČR - Další diskontní řetězec mění své prodejny a tím i prodejní koncept. Místo klasického regálového uspořádání bude Penny Market tržištěm. Avšak k celkovým přestavbám marketů jako Lidl nepřistoupí.
Postupnou přeměnu svých prodejen zahájil řětezec Penny Market. Nová podoba měla premiéru před týdnem v pražské Kolbenově ulici, následovala prodejna v Mělníku.
Řetězec také v Česku změní logo. To nové už používá na německém trhu.
Během dvou let chce Penny Market zrekonstruovat všech svých 360 prodejen v Česku, do kterých plánuje nainvestovat 2,7 miliardy korun.
Nová prodejna je rozdělená do několika světů či tržištních stánků, například stánek s ovocem a zeleninou, svět pečiva nebo svět piva, které dohromady tvoří jedno velké tržiště.
Podle řětezce jsou prodejny upraveny tak, aby nakupování bylo příjemnější, přehlednější a aby si zákazník odnášel z nákupu zážitek „sousedského“ tržiště. Děti se pak můžou těšit na zábavné prvky.
Přestože Penny Market hlásí, že "přepisuje historii českého retailu“, k tak zásadní modernizaci jako Lidl nepřistoupí. Zatímco Lidl se rozhodl stávající prodejny postupně bourat a stavět zcela nové, Penny Market chce jen měnit interiér prodejny.
K další velké změně dochází i nejen u loga, ale i sloganu Česká kvalita. Od 8. září přestane řetězec používat vlastní označení Česká kvalita, kvůli němuž se opakovaně dostával do sporu se Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí. Tímto sloganem a českou vlajkou totiž označoval i některé zahraniční výrobky. A Penny Market dostal několik mnoha tisícových pokut.