Estakáda na D8 v provozu. Řidičům se přes České středohoří uleví
ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ - Konec dvoukilometrového omezení na dálnici D8 v oblasti vedoucí přes České středohoří. Řidiči si oddechnou.
Ve středu odpoledne Ředitelství silnic a dálnic ulevilo provozu, kdy zpřístupnilo pro automobily oba mosty prackovické estakády.
Důvodem dosavadního omezení bylo nestabilní podloí právě u prackovické estakády. Provoz v této oblasti byl pro řidiče sveden pouze do jednoho jízdního pruhu. A to od prosince minulého roku.
Tento úsek dálnice se potýká s nestabilitou u estakády dlouhodobě. Problém se objevil u vloni v říjnu, stavaři tehdy museli nechat projít úsek náročnou procedurou, během ní vinou propadu podpěry mostu odtěili několik desítek tisíc tun náspu a dokonce rozebrali u část finalizované dálnice. Tím pádem se celková cena výstavby dálnice notně prodraila.
Dalí stavební úpravy budou muset dělníci podniknout na jaře.
Nyní si ale ministr dopravy Dan ok z hnutí Ano pochvaluje, e prackovická estakáda na dálnici D8 je u bezpečná a sjízdná ve vech čtyřech jízdních pruzích.
S dálnicí D8 jsou problémy u od jejího vzniku. Na vině je nestabilita podloí, která způsobila utrení svahu u Litochovic na Litoměřicku. Netřeba ani připomínat dalí stavební komplikace u sjezdu na Zdiby u Prahy.
Vinou různých úprav se cena výstavby dálnice prodraila a na 16 miliard korun. Tak závratná částka ale vyvolává pochopitelné otázky a nejasnosti, zda k tak výraznému prodraení muselo dojít. Politici si například přejí zhotovení auditu stavby.