Doprava Ústeckého kraje spouští centrální dispečink. Infocentrum pro cestující ale dělat nemá
Doprava Ústeckého kraje (DÚK), která zahrnuje autobusy, vlaky či lodní dopravu, má nový centrální dispečink. Primárním úkolem není plnit funkci infocentra, přesto má podle kraje zajišťovat plynulost veřejné dopravy a být ve spojení s cestujícími.
Cestující mohou využívat speciální číslo a komunikovat se sloužícím dispečerem. Dispečink funguje nonstop.
„Provoz dispečinku bude téměř nepřetržitý, na denních a nočních směnách se bude střídat celkem šest dispečerů, kteří budou textově nebo telefonicky komunikovat přímo s řidiči, dispečery dopravců i cestujícími,“ řekl pro média vedoucí dispečinku Jindřich Jelínek.
Denně mohou nastat různé mimořádnosti v provozu spojů DÚK od těch drobných, jako jsou minutová zpoždění, přes poruchy vozů, až po nejetí spoje.
Pro tyto a další případy vznikl na konci loňského roku Centrální dispečink Dopravy Ústeckého kraje, který má za úkol zajištění návazností, řešení mimořádností, objednávání spojů a informování cestujících o problémech v provozu.
V rámci systému Dopravy Ústeckého kraje aktuálně existuje tisíce návazností a dohled nad nimi bude mít právě nově vzniklý dispečink.
Od prosince 2019 jezdí na kolejích také více železničních dopravců, celkem sedm, což je také další důvod, proč je potřeba dopravu jak železniční, tak autobusovou koordinovat centrálně.
„Našim cílem je cestování neustále zlepšovat a jedním z klíčů je také včasné informování cestujících o nastalých mimořádnostech na jejich cestě. K tomu bude sloužit krajský dispečink, který zlepší čekání garantovaných přípojů a bude řešit nenadálé mimořádnosti,“ řekl krajský náměstek pro dopravu Jaroslav Komínek.
Dispečink primárně nemá za cíl nahradit infocentra dopravců, a tedy nevznikl pro to, aby řešil dotazy na vyhledávání spojení, k tarifu DÚK či jiné běžné dotazy, jejichž odpovědi jsou dohledatelné na webu nebo je poskytne právě infocentrum.