AŽD Praha spouští turistickou linku na trati Lovosice – Most

Vlak AŽD Praha. Foto: archiv AŽD PrahaVlak AŽD Praha. Foto: archiv AŽD Praha

LITOMĚŘICKO, MOSTECKO - Společnost AŽD Praha spouští ve spolupráci s Ústeckým krajem víkendovou turistickou linku T4 na trati Lovosice – Most. Úsek mezi Čížkovicemi a Obrnicemi měří téměř 36 kilometrů a tvoří tak většinu uvedené trasy.

Reklama

Společnost AŽD jej koupila od Správy železniční dopravní cesty v roce 2016 a veřejnou drážní dopravu na ní bude provozovat následujících pět let, tedy do roku 2021.

Provoz této trati bude probíhat vždy o víkendech a státních svátcích. Primárně na ni bude jezdit motorový vůz řady 831, který má AŽD Praha pronajatý od společnosti Railsystem. Alternativou pak budou motorové vozy řady 810 s přívěsnými vozy řady 010. Všechny vozy (810.435-8, 810.141-2, 810.221-2, 010.418-7 a 010.419-5) jsou převlečeny do nového kabátu v korporátních barvách AŽD Praha.

Jízdné na trati Lovosice – Most se bude řídit podmínkami integrovaného dopravního systému Dopravy Ústeckého kraje. Tamtéž zájemci najdou platný jízdní řád pro tuto sezónu, která potrvá do 31. října 2017. Ve vlacích je možno přepravovat také kola, vzhledem ke kapacitě vozů je dovoleno maximálně pět kol.

V rámci turistické linky T4 mohou cestující navštívit řadu zajímavých míst. Za všechny jmenujme dvojvrchol Lovoš (570 m.n.m.) či zříceniny hradů a zámků Košťálov, Oltářík (Hrádek) a Skalka. Další možností je návštěva Muzea českého granátu v Třebenicích anebo Muzea Ulriky von Levetzow v Třebívlicích. Nesmíme opomenout ani hrad Hněvín či přestěhovaný kostel Nanebevzetí Panny Marie v Mostě.

„I když to dalo hodně práce, naše společnost splnila vše, co slíbila při zakoupení tratě. Ta byla celá opravena, nainstalovali jsme moderní zabezpečovací zařízení, aby se doprava řídila dálkově z jednoho místa, postupně rekonstruujeme i přilehlé budovy, spustili jsme turistickou linku a do půl roku zahájíme testování nových zabezpečovacích technologií. Z toho, co můžeme prozradit, půjde o nové zabezpečení regionálních tratí s využitím satelitní technologie Galileo, dále chceme testovat přejezdová zabezpečovací zařízení ovládaná a dohlížená bezdrátovými technologiemi a právě na této trati budeme zkoušet vlaky bez strojvedoucích,“ uvedl generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.

Co se týče zabezpečení, ve stanici Třebívlice je instalováno nejmodernější staniční zabezpečovací zařízení ESA 44 obsluhované z Jednotného obslužného pracoviště v Čížkovicích. Výhybky jsou přestavovány pomocí elektrických přestavníků. Pro kontrolu volnosti kolejových úseků jsou použity počítače náprav typu Frauscher FAdC. V přilehlém mezistaničním úseku Čížkovice – Třebívlice je jízda vlaků zabezpečena v součinnosti výpravčího železniční stanice Čížkovice a zabezpečovacího zařízení. V úseku Třebívlice – Obrnice je nainstalováno automatické hradlo AHP-03D.

Reklama
Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

3.2 hvězdiček / Hodnoceno: 5x


Přidat/zobrazit komentáře

» Další zprávy z regionu Litoměřicko

V Ústí jsem zažil nádherné období, říká Milan Buďa, trenér litoměřického béčka V Ústí jsem zažil nádherné období, říká Milan Buďa, trenér litoměřického béčka
Hradozámecká noc 2017: Zámek Libochovice navštíví duchové Hradozámecká noc 2017: Zámek Libochovice navštíví duchové
Severočeská trať má být první, kde budou jezdit vlaky bez strojvůdce Severočeská trať má být první, kde budou jezdit vlaky bez strojvůdce

Letní romance v Libochovicích aneb výlety v Poohří Letní romance v Libochovicích aneb výlety v Poohří
Svatovavřinecká pouť 2017 v Libochovicích nabídne bohatý program Svatovavřinecká pouť 2017 v Libochovicích nabídne bohatý program
Dítě spadlo do studny. Prý do ní lezlo kvůli mobilu Dítě spadlo do studny. Prý do ní lezlo kvůli mobilu


Komentáře