Češi milují slevy a akce. Na věrnostním trhu se prosazuje i cashback

Akční nabídka, ilustarční foto. Foto: archiv Pixabay.comAkční nabídka, ilustarční foto. Foto: archiv Pixabay.com

Akční ceny a slevové akce jsou pro české spotřebitele magnetem a dlouho ještě budou. Přestože obchodníkům se to moc nelíbí, bez věrnostních programů obchodní řetězce či poskytovatelé služeb prakticky nefungují. Z toho těží zákazník.

Reklama

Z průzkumu agentury GfK pro Svaz obchodu a cestovního ruchu vyplývá, že lidé si 47 procent zboží vyberou ve slevách. Podle akčních letáků nakupuje sedm z deseti domácností.

Češi si prodejnu vybírají kromě polohy a šíře sortimentu především podle slev.

Na tato data, která se dlouhodobě příliš nemění, reagují i obchodníci a přizpůsobují tomu nabídku. Kromě slevových akcí, typickým představitelem je akční leták, se v minulých letech systematicky zaměřovaly na vybudování věrnostních programů.

I to se stalo mezi českými zákazníky velmi oblíbené. Není tedy nic ojedinělého, pokud zákazník v peněžence má více věrnostních karet.

To se týká především nakupování v kamenných obchodech, avšak stále více klasických řetězců míří i do online světa a otevírají své e-shopy. Začínají tak konkurovat i tradičním obchodníkům na síti, kteří prodávají především přes internetový obchod.

Pro tyto e-shopy věrnostní karty či letákové akce se slevami nejsou zrovna to nejvhodnější, avšak i e-shopy potřebují motivovat zákazníky k nákupu zboží či služby.

Sleva? Cashback

V internetovém prostředí tak funguje služba, která v angličtině zní cashback. Tento pojem je původně známý z bankovního světa.

V internetovém světě funguje trochu jinak. Princip je zhruba tento: zákazník nakupuje v e-shopech nebo slevových portálech a za nákup získává část peněz zpět. Procenta, která se z utracené částky vrátí klientovi na účet, jsou předem stanovená, takže má o svých transakcích přehled a zboží si může vybírat i podle toho, kolik peněz jeho nákupem ušetří.

Tak jak přišla ze světa do Česka éra slevových portálů s lídrem trhu Slevomat.cz, na českém internetu jsou etablovány i cashback portály.

Na trhu jich je několik, například VratnéPeníze.cz nebo PlnáPeněženka.cz, ve světovém měřítku na trhu operuje Lyoness.com.

Princip služby je jednoduchý.

Například zákaznice si chce koupit třeba kabelku. Je zaregistrovaná na cashback portálu, proto na eshopy nechodí přímo, ale z tohoto portálu, kde je zaregistrovaná. Prostřednictvím cashback portálu si objedná kabelku a získá peníze zpět. Třeba 45 korun. Může se to zdát málo, ale částky za zakoupené zboží se sčítají a často pak vytvoří velkou sumu, která se vrací registrovanému zákazníkovi. Tím zákazník získává slevy, ušetří a je součástí svým způsobem věrnostního programu.

Plná Peněženka je oblíbená zejména mezi ženami a období největších transakcí je na podzim v předvánočním čase, které začíná v listopadu.

Chytré porovnání cen v prohlížeči

Další "vychytávkou" je porovnávání cen v prohlížeči - Avast Safe Price. Tento doplněk je pro prohlížeč Chrome zdarma.

Jakmile budete na stránkách jakéhokoliv e-shopu, rozšíření v prohlížeči se pokusí rozpoznat produkt a v horní části prohlížeče vám nabídne cenové nabídky dalších eshopů, případně vyhodí i slevový kupon. Samotné načtení lišty pár vteřin trvá.

Pokud zákazník používá Avast Safe Price, většinou tento porovnávač doporučí nejlepší cenu.

A pak třeba v Plné Peněžence ověřit, jestli eshop má cashback. Pokud ano, kupující dosáhne ještě větší úspory.

Mezi populárními obchody a službami, u kterých zákazníci cashback využívají, jsou Zoot, Bonprix, Astratex, Tchibo nebo Booking.com, Kiwi.com či AliExpress.com.

Plná Peněženka není na trhu sama, má ale skoro nejdelší historii a 400 tisíc uživatelů.

Reklama
Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

3.5 hvězdiček / Hodnoceno: 2x


Přidat/zobrazit komentáře

Aktuálně

Piráti Chomutov dostali další odklad splatit 12,5 milionu Piráti Chomutov dostali další odklad splatit 12,5 milionu
FOTO: Čtvrté výročí založení klubu motorkářů NORTHERN PIRATES v Chomutově FOTO: Čtvrté výročí založení klubu motorkářů NORTHERN PIRATES v Chomutově
Musíme se z toho dostat sami, říká Tomáš Mareš. Jeho Ústí schytává debakly Musíme se z toho dostat sami, říká Tomáš Mareš. Jeho Ústí schytává debakly

Žena může jít do vězení, problém jí způsobil její pes Žena může jít do vězení, problém jí způsobil její pes
Lupič ukradl v baru 15 tisíc. Najdou ho? Lupič ukradl v baru 15 tisíc. Najdou ho?
Řidič úmyslně najížděl do řidiček. Teď mu hrozí osm let Řidič úmyslně najížděl do řidiček. Teď mu hrozí osm let


Komentáře