5 tipů, jak uzavřít cestovní pojištění do zahraničí
Cestovní pojištění při cestách do zahraničí by mělo být pro každého samozřejmostí. Rizika spjatá bez připojištění jsou příliš velká. Pojišťovny nabízejí mnoho variant a je nutné si před cestou rozmyslet, jaký typ rizika můžeme při pobytu v cizině očekávat.
Zapamatujte si. Spoléhat na evropský průkaz zdravotního pojištění i při cestách po zemích Evropské unie nelze. Vždy je vhodné se připojistit.
1. Účel zahraniční cesty
Není pojištění jako pojištění. Prakticky všechny pojišťovny, které nabízejí pojišťovací produkt cestování, odlišují charakter cesty a s ní spjatá rizika. Proto je nutné si před každou zahraniční cestou ujasnit, jak bude pobyt vypadat - jaké aktivity budeme dělat.
Jiná rizika na nás číhají při procházce po městě, když cestujeme za poznáním. Pokud se budeme procházet po městě a sledovat pamětihodnosti, asi je jiné riziko, než při sjíždění alpských vrcholů na lyžích.
Pojišťovny nabízejí krátkodobé a dlouhodobé pobyty.
Mezi krátkodobé pobyty patří: eurovíkend, turistika a poznání, pracovní cesta, dovolená s rodinou, exotika, moře, adrenalin.
Mezi dlouhodobé pobyty patří: za prací, cestovatel, student.
2. Výše léčebných výloh
Pokud si vyberete cestovní pojištění podle účelu pobytu, je nutné si promyslet i výši léčebných výloh.
Například při turistickém pobytu, kdy se budete procházet po městě s pamětihodnostmi, hrozí jiná rizika než na horách či u moře, kde se počítá s dalšími aktivitami, než je chůze po chodníku.
Tomu odpovídá i výše léčebných výloh, kdy pojišťovny do balíčku zahrnují různé typy možných onemocnění a úrazů.
Například u pobytu u moře je výše plnění vyšší i kvůli tomu, že se připojišťujete na trvalé následky, smrt úrazem či dobu nezbytného léčení.
Součástí bývá i pojištění odpovědnosti, pojištění zavazadel nebo právní ochrana.
Pojištění se liší i územním rozsahem. České pojišťovny rozlišují země Evropské unie, resp. Evropy a ostatní země ve světě.
3. Volitelná připojištění
Pojišťovny nabízejí k základnímu pojišťovacímu balíčku i volitelná připojištění. Nejčastěji si lze připojistit nevyužitou dovolenou, storno cesty, přerušení cesty.
Ovšem lze si připojistit i opuštěnou domácnost nebo pojištění veterinární léčby.
4. Asistenční služba či sleva
Pojišťovny se pohybují na velmi konkurenčním pojišťovacím trhu, kde jsou nejen pojišťovny či banky, ale také makléřské a zprostředkovatelské společnosti. Ti všichni se ucházejí o naši přízeň.
Proto v rámci marketingové nabídky nabízejí různé výhody v ceně, nejčastěji asistenční služby. V praxi to znamená, že pokud by se nám něco v zahraničí stalo, pomocí telefonu či emailové komunikace nám asistent pomůže, ať jsme na světě kdekoliv.
U každého pojišťovacího produktu nechybí ani slevová akce. Ať už se týká určitého období či na konkrétní produkt. Slevu často přiznává i makléř či zprostředkovatel, sleva je i při sjednávání on line přes internet či v rámci nějakého slevového kódu, který jsme obdrželi díky nějaké marketingové akci.
Určitě je vhodné slevy využívat, neboť nám mohou pojištění zlevnit.
5. Kde sjednat pojištění
Pojištění si můžeme sjednat několika způsoby. Buď fyzicky na pobočce pojišťovny, u zprostředkovatele nebo makléře. Nebo on line na stránkách pojišťovny nebo zprostředkovatele.
První příklad využijí zejména ti, kteří potřebují poradit a spoléhají se na rady pracovníka pojišťovny tzv. na přepážce nebo u pojišťovacího zprostředkovatele (makléře).
Druhý příklad využíjí ti, kteří rádi pojištění uzavírají z pohodlí domova a spoléhají se na svůj úsudek. Podstatnou výhodou je možnost si "bez tlaku" prostudovat nabídky různých pojišťoven a jejich produktů, aniž bychom byli tlačeni do rychlého rozhodování. Velkou výhodou je i časová flexibilita, neboť pojištění si můžete uzavřít například i ve dvě hodiny v noci.