KOMENTÁŘ: Pro Moldavskou dráhu je zapotřebí udržet kontinuitu

Vlaková souprava, ilustrační foto. Foto: archiv MojeTeplicko.czVlaková souprava, ilustrační foto. Foto: archiv MojeTeplicko.cz

TEPLICE - Moldavská dráha dokazuje o jarních prázdninách, že patří mezi regionální tratě, kde je zapotřebí zachovat provozuschopnost pro její hojně využívaný pravidelný, alespoň prázdninový a víkendový provoz. To kontatuje v komentáři Petr Globočník, předseda krajské organizace Zelených.

Reklama

V zimních měsících je využívána pravidelnými cestujícími, zejména běžkaři, v letních měsících je využívána pěšími turisty a cyklisty. Všichni cestující, většinou z Teplicka a Mostecka, jsou vzorovými návštěvníky hor bez nároků na parkovací místa a znečišování ovzduší. Zároveň propagační akce Ústeckého kraje, kdy o jarních prázdninách vyjíždí vlak z Ústí nad Labem ve zdvojené soupravě, a je přitom plný cestujících, ukazuje, že o železniční dopravu je značný zájem a ta svými službami region jednoznačně obohacuje.

„Ta jízda vláčkem po celé délce trati je jedním z lákadel Krušnohorských vrcholů a patří neodmyslitelně k dojmům, které z pozice řidiče automobilu nikdy nemůžete zažít,“ říká Michal Cuc, majitel ubytování v soukromí na Moldavě.

Havárie a technický stav trati však naznačil v minulých dnech, že ačkoli jsme často svědky poklepání základních kamenů stavby dálnic, nebo miliardových investic do oprav silnic III. tříd, tak není možné ani železnici ponechat bez řádné údržby, nebo větších oprav.

Proto se připojuje i Strana zelených s požadavkem na urychlené vyjádření správce trati a odpovědných politických činovníků k zachování kontinuity v provozu na této trati, tak aby se cestující na tra brzy navrátili bez nutnosti použití náhradní autobusové dopravy. Zároveň požadujeme zrychlenou přípravu opravy sesunutého úseku. SŽDC v minulosti ukázala, že o urychlené opravy regionálních tratí příliš nestojí. Příkladem byla třeba tra Mělník – Mšeno, kde zanedbáním údržby a následným dlouhodobým zastavením provozu došlo k závažnému propadu turistického ruchu, což velmi poškodilo místní podnikatele. Obdobná situace je na trati 097, která byla poškozena vlivem stavby dálnice D8, a přestože sesuv je už dávno sanovaný a dálnice je zprovozněná, tak oprava poškozené dráhy se teprve začíná řešit.

„Takový přístup je u regionálních tratí nepřípustný nebo návyk na „ropný mejdan“, tedy úplné přeorientování dopravního systému na silniční dopravu, je relativně jednoduchý, návrat zpět však už mnohdy není možný, protože mnozí podnikatelé ukončí činnost, turisté si zvyknou jezdit jinam a nákladní dopravci transformují svou logistiku tak, že ji přizpůsobí silniční dopravě a nebudou mít motivaci toto jakkoliv v dohledné době měnit. Politické strany teď mají šanci ukázat, nakolik to s rychlou přípravou staveb, podporou hospodářsky slabších regionů a podporou železniční dopravy myslí vážně, zvl᚝ když tyto stavby nebudou žádní ekologové blokovat – právě naopak, velmi je uvítají," uzavírá Michal Tétauer, představitel Strany zelených.

Autor: Petr Globočník, předseda krajské organizace Zelených

Reklama
Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 2x


Přidat/zobrazit komentáře

Aktuálně

Zakleté Teplice? Po údajné bombě strašil dron na poště Zakleté Teplice? Po údajné bombě strašil dron na poště
Mladík za stovku bodných ran babičce vyfasoval 17 let Mladík za stovku bodných ran babičce vyfasoval 17 let
Estakáda na D8 v provozu. Řidičům se přes České středohoří uleví Estakáda na D8 v provozu. Řidičům se přes České středohoří uleví

Středeční ráno: Nehoda autobusu s vozidlem, jeden mrtvý Středeční ráno: Nehoda autobusu s vozidlem, jeden mrtvý
Brutálně zavraždil babičku. Padne výjimečný trest? Brutálně zavraždil babičku. Padne výjimečný trest?
Sklad ropy ve Vaňově? Sklad ropy ve Vaňově?


Komentáře