Přes Podřipsko má vést rychlotrať. Hrobce s trasou nesouhlasí
Podřipsko - Zcela nová železniční trať pro rychlovlaky je plánována na Podřipsku. Regionem má vést trasa z Berlína do Prahy. Hrobce ale s navrženou variantou trasy nesouhlasí.
Po roce 2030 by měla regionem pod Řípem být vybudována zcela nová žlezniční trať pro rychlovlaky, které budou jezdit aý s 300 km/hod rychlostí. Trať kvůli technickým požadavkům má být co nejvíce napřímena bez zbytečných zatáček.
Postaveno bude zcela nové železniční těleso s mimoúrovňovým křížením silnic, oplocením proti zvěři po célé délce trati i s protihlukovými stěnami. Vysokorychlostní trať bude sloužit pro dálkovpou dopravu mezi evrospkými velkými městy, v tomto případě mezi Berlínem, Drážďany a Prahou.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v minulých dnech uspořádala setkání se starosty obcí Litoměřicka a Podřipska, na kterém představila navrhovanou trasu. Ta se ale nelíbí Hrobcům.
"Stát začal intenzivně připravovat stavbu vysokorychlostní železniční trati Praha – Drážďany, která povede přes území naší obce. Stavba je nyní v projektové přípravě a pokud má někdo námitky proti této stavbě je třeba je uplatnit včas," uvedlo vedení obce na webu.
Hrobcům se nelíbí tři navržené varianty vysokorychlostní trati, a to kvůli vybočení z územní rezervy, která je zanesena do územního plánu Ústeckého kraje.
"Obec Hrobce nesouhlasí s plánováním a budováním trasy mimo územní rezervu, s kterou počítá ÚP obce Hrobce i nadřízené celky. Nyní navrhovaná trasa z koridoru stanovené rezervy významně vybočuje a to ještě v místech, kde se přibližuje zástavbě v obci i k významně chráněné lokalitě, v níž se vyskytuje chráněná rostlina z čeledi pryskyřníkovitých - Hlaváček jarní. Tato z našeho pohledu velmi významná změna trasy není nijak zdůvodněná a z hlediska dopadu na životní prostředí obyvatel obce i chráněného území rostliny, je zcela nepřijatelná," uvedlo vedení obce.