Na Loupežníka Štětku jsme schopni lákat turisty, říká Ryšánek

Loupěžník Štětka. Foto: archiv Štětsko.cz
Loupěžník Štětka. Foto: archiv Štětsko.cz

Štětí - Vlastní město Štětí není místem, kam by mířili turisté. Atraktivní je především okolí. A pomáhají i zážitkové eventy jako Loupežník Štětka.

Reklama

"Byl jsem svědkem toho, jak přijel autobus, vystoupily maminky s dětmi a šly se podívat na Loupežníka Štětku," konstatoval v Diskusním salonu projektu Vize pro Česko/Ústecký kraj/Podřipsko starosta Štětí Tomáš Ryšánek.

Řeč v diskusi byla o metodách a možnostech, jak lákat turisty do regionu a podpořit cestovní ruch. Účastníci Diskusního salonu se shodli na tom, že jednou z cest podpoření cestovního ruchu je event, neboli zážitek.

"Když jezdím po republice, jsem překvapena, jak se některá města snaží. Z malé události, třeba i z blbosti, lze udělat velkou událost. Nemusí to být velký festival, který stojí organizačně hodně peněz i úsilí," uvedla k tématu restauratérka z Pamplony v Libochovicích Věra Bauerová.

"Víme, že lidé budou trávit dovolenou v Česku, jenže se budou rozhodovat, kam pojedou. Třeba rodiny s malými dětmi řeší, jaký a kde bude pro ně program. Je nutné lidem říci: přijeďte k nám a proč," nabídla recept Věra Bauerová, která získala prestižní titul Restauratér roku 2013.

Podle Tomáše Ryšánka není snadné danou informaci "dostat k lidem". "Do novin to není snadné dostat, do rádia už vůbec ne. Stojí to velké peníze. Aby byla pravidelná informovanost, bylo by nutné to dělat každý měsíc. Dnes je nejvíce lidmi sledovaná velká televize, do které tu informaci nedostanete vůbec. Mně se jednou před třemi lety podařilo prosadit do vysílání reportáž o Loupěžníkovi Štětkovi do Toulavé kamery. Ohlas byl velký," uvedl starosta Štětí.

Marketingová ředitelka Zahrady Čech Michaela Mokrá nabídla další recept. "Když informovanost do veřejnosti půjde, vyhradíte na to investice, návratnost v podobě návštěvností se vrátí. Je otázka, zda jsou na tyto investice prostředky a zda je zvolen správný komunikační kanál."

Podle starosty Štětí ale není snadné o podpoře cestovního ruchu přesvědčit obyvatele města. "Samozřejmě, že to je o penězích. Vezměme si okresní deník. Inzerát za 6 tisíc. Kolik by stála propagace každý měsíc a navíc, kolik lidí to čte? Pokud chceme oslovit lidi z celého kraje, potřebujeme větší periodikum a jedno oslovení stojí mnohem více. Dáte do toho 500 tisíc ročně a teď se ptejte, jak to vnímají občané ve městě. Ti vám řeknou, že jsou to vyhozené peníze," konstatoval Tomáš Ryšánek.

Restauratérka Věra Bauerová dodala: "V propagaci bych se spíše zaměřila na sociální sítě a specializované weby než na tištěné noviny. Tady je budoucnost."

ČTĚTE: Labe Arena by měla podpořit cestovní ruch na Štětsku, říká Ryšánek

Diskusní salon: Jak zintenzivnit propagaci cestovního ruchu na Litoměřicku a Podřipsku

Diskusní salon: Cestovní ruch a turismus na Litoměřicku a Podřipsku

Reklama

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře