GRAFIKA. Od ledna 2015 se mění autobusové linky na Podřipsku
Podřipsko - Velké změny čekají na cestující v oblasti Podřipska, Litoměřicka, Dolního Poohří a Lovosicka. V regionu budou jezdit nové meziměstské autobusy, mění se jízdní řády i trasování některých linek. Vše od 1. ledna 2015.
Na Litoměřicku bude nově jezdit dopravce společnosti BDS-BUS, která na níže uvedených linkách (tabulka 1) bude zajišťovat provoz do roku 2024. To samé platí v rámci dopravce ČSAD Slaný v rámci regionu Dolní Poohří (tabulka 2) a v rámci oblasti Lovosice - Louny u dopravce BusLine.cz.
Od 1. ledna 2015 se mění také způsob odbavování cestujících. Přechází se na takzvaně zónově relační tarif, který cestujícím umožní v rámci Ústeckého kraje využívat výhod přestupního a časového tarifu. Pro cestujícího se zjednoduší odbavování (postačí znát z které obce do které pojede) a na jednu jízdenku bude možné jet například z Postoloprt do Lovosic i přesto, že bude přestupovat.
Pravidelní cestující si pro změnu budou moci předplatit časové jízdné na pravidelné cesty do zaměstnání nebo do škol, které bude výhodnější oproti každodenní jednotlivé platbě u řidiče.
Nosičem zónově relačního tarifu Dopravy Ústeckého kraje bude bezkontaktní čipová karta. O novém tarifu budeme cestující podrobně informovat v rámci kampaně před zahájením provozu.
Všechny autobusy v objednávce Ústeckého kraje budou bezbariérově přístupné a vybaveny vizuálním i akustickým hlášením o trase spoje a právě projížděných zastávkách. Dveře, u kterých se bude nacházet plošina pro invalidní vozíky a kočárky musí být vybaveny nájezdovou plošinou.
Kromě již uvedené zásady bezbariérovosti je nastavený jednotný systém kvality. Například povinným vybavením autobusů je klimatizace prostoru pro cestující, která bude udržovat optimální teplotu jak v zimně, tak v létě. Zdůrazněna je i kvalita sedadel s pohodlnou výškou opěradel a nelze opomenout odkládací plochy u stropu pro zavazadla. Myšleno je samozřejmě na přepravu kočárků.
Významným prvkem v kvalitě je i přepravní kapacita autobusů. Proto se na jednotlivé linky a spoje budou vypravovat autobusy s pevně stanovenou minimální kapacitou. Cestující tedy nebude muset čekat na svůj pravidelný spoj v obavách „co mu zrovna přijede“.