GRAFIKA. Od ledna 2015 se mění autobusové linky na Mostecku a Litvínovsku

Autobus v Mostě. Foto: archiv MojeMostecko.cz
Autobus v Mostě. Foto: archiv MojeMostecko.cz

Mostecko, Litvínovsko - Velké změny čekají na cestující v oblasti Mostecka a Litvínovska. V regionu budou jezdit nové meziměstské autobusy, mění se jízdní řády i trasování některých linek. Vše od 1. ledna 2015.

Reklama

V rámci příměstské dopravy mezi městy Most a Litvínov je dopravcem Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova (tabulka 1). Tato služba nebude zajišťována na základě výběrového řízení, nebo smluvním vztahem s dopravcem, ale prostřednictvím smlouvy uzavřené mezi Ústeckým krajem s městy Most a Litvínov.

Výhoda tohoto systému je, že linky z okolí primárně navazují na ostatní síť městské dopravy. V menší míře však existuje i vazba na linkovou dopravu a železnici.

Výše jízdného bude prozatím dle tarifu městské dopravy vyhlášené dopravcem. Ten bude částečně upraven tak, aby zohledňoval vzdálenost některých obsluhovaných lokalit. Zároveň probíhají jednání v přípravě na užší tarifní spolupráci a možnost využívání systému zónově relačního tarifu Dopravy Ústeckého kraje.

V oblasti Litvínov – Bílina bude dopravu zajišťovat společnost ČSAD Slaný (tabulka 2), a to až do roku 2024.

Proč se mění stávající linky a jízdní řády? Součástí výběru nového dopravce bylo i vyhodnocení stávajícího provozu. Změny reagují na vývoj poptávky po přepravě, která se postupem času mění, a zároveň vytvářejí na dalších 10 let stabilitu v linkové dopravě. Cílem Dopravy Ústeckého kraje je zajistit spojení nejen do škol, zaměstnání, úřadů či k lékaři, ale také za volnočasovými aktivitami. Na Litvínovsku, ale i z Bíliny se významně rozšíří možnost přepravy jízdního kola.

Každá dopravní oblast je vlastně jen dílkem navzájem propojeného celku Dopravy Ústeckého kraje. Z každé oblasti se nějakou linkou přesahuje do sousední oblasti a více oblastí najednou spojují železniční linky. Oblast Litvínov Bílina má významné vazby na Teplicko  a dosahuje až k Ústecku včetně napojení na regionální i dálkovou železniční dopravou.

Od 1.1.2015 se mění také způsob odbavování cestujících. Přechází se na takzvaně zónově relační tarif, který cestujícím umožní v rámci Ústeckého kraje využívat výhod přestupního a časového tarifu. Pro cestujícího se zjednoduší odbavování (postačí znát z které obce do které pojede) a na jednu jízdenku bude možné jet například z Litvínova do Ústí nad Labem i přesto, že se bude přestupovat v Chlumci.

Pravidelní cestující si pro změnu budou moci předplatit časové jízdné na pravidelné cesty do zaměstnání nebo do škol, které bude výhodnější oproti každodenní jednotlivé platbě u řidiče.

Nosičem zónově relačního tarifu Dopravy Ústeckého kraje bude bezkontaktní čipová karta. V případě měst probíhají jednání o tarifní spolupráci mezi linkovou a městskou dopravou.  O novém tarifu budeme cestující podrobně informovat v rámci kampaně před zahájením provozu.

Výběrové řízení v oblasti Mostecká pánev vyhrála společnost Autobusy Karlovy Var, která na uvedených linkách (tabulka 3) bude zajišťovat provoz do roku 2024.

Mostecká pánev je unikátní v tom, že ji obklopuje 6 dalších dopravních oblastí a zasahuje sem i příměstská doprava Mostu a Litvínova. Sama o sobě má malé množství linek, ale je významně obsluhována právě linkami z okolních oblastí.

Tabulka 1
Tabulka 1
Tabulka 2
Tabulka 2
Tabulka 3
Tabulka 3


Reklama

Hodnocení

4.5 hvězdiček / Hodnoceno: 2x


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře