Vítěz Ústeckého Ámose Václav Dycka: To, že jsem postoupil, je zásluha kluků

Václav Dycka se žáky Tomášem Kovalem, Jonášem Strnadem a Ondřejem Strnadem. Foto: archiv Zlatý Ámos
Václav Dycka se žáky Tomášem Kovalem, Jonášem Strnadem a Ondřejem Strnadem. Foto: archiv Zlatý Ámos

Litoměřice - Žáci ZŠ U Stadionu v Litoměřicích TomᚠKoval, JonᚠStrnad a Ondřej Strnad stojí za úspěchem učitele Václava Dycky v soutěži Zlatý Ámos.

Reklama

Jak jste se do soutěže Zlatý Ámos dostal?

Byla to spontánní akce tří žáků osmé třídy, konkrétně Tomáše Kovala a Jonáše Strnada a jeho bratra Ondřeje Strnada. Oni mě přihlásili do soutěže a zpočátku jsem příliš nadšen nebyl, protože jsem nevěděl, co to všechno bude obnášet.

Co na to říkáte, že jste vyhrál regionální kolo a jste Ústeckým Ámosem?

Po tom úspěchu jsem samozřejmě rád, že jsem se této soutěže zúčastnil. Kluci sehnali minimálně 100 podpisů, které k přihlášce byly potřeba. Podpisy získali během dvou dní, obešli několik tříd u nás ve škole. Tím byla přihláška zkompletovaná. A byli to kluci, kteří pro mě vybojovali postup v semifinálovém kole, které proběhlo 6. února v Liberci.

Takže oni vám cenu vybojovali? Jak soutěž probíhala?

To, že jsem postoupil, je jejich zásluha. Oni mě museli v regionálním kole originálně představit, připravili si dvě scénky. Obě byly z historie. Jedna z Napoleona, druhá z Komenského a v nich jsem také vystupoval. Jeden z těch kluků hrál mě, měli to vtipné. Navíc mě překvapilo, jak pohotově a vtipně odpovídali na otázky poroty. Tato část trvala zhruba patnáct minut a otázky se týkaly zejména mě.

Ptala se porota i vás?

Mně se také ptali, ale samozřejmě především je to o žácích. Oni musí obhájit svoji nominaci.

Co o vás kluci do přihlášky napsali?

Jaké byly argumenty pro moji volbu? To je napsáno v přihlášce, která je dostupná na webu soutěže.

Charakteristika: Většina pedagogů si buduje respekt studentů zvyšováním hlasu, častým psaním poznámek a tak dále. Světlou výjimkou je nᚠpan učitel Dycka. Jeho až kamarádský přístup je úžasný a měl by být vzorem pro všechny učitele. Je k nám velmi tolerantní, vždy se nám snaží vyhovět, ale zároveň je spravedlivý a zásadový. Jeho vyučovací metody plně korespondují s Komenským heslem škola hrou. Běžnou látku doplňuje dokumenty nebo kvízy, které sám vymýšlí. Pomáhá nám i mimo jiné s problémy našeho věku, například s výběrem dívek a jeho zábavnými historkami nás odrazuje od pití alkoholu, nebo kouření. Pan učitel Dycka je jedním z milionu a já jsem přesvědčen že si ocenění zlatý Ámos zaslouží. Podstatným argumentem je, že Mgr. Dycka je oblíbený napříč školním spektrem. Potřebných sto podpisů jsme získali během dvou dnů.

Co vlastně na základní škole U Stadionu učíte?

Jsem učitelem češtiny, dějepisu a počítačů. Ti tři kluci, co mě nominovali, jsou výborní dějepisáři. Baví je. Nedávno skončili na předních místech okresního kola dějepisné olympiády, takže mně dělají radost.

Co bude nyní následovat?

Proběhne 6. března semifinálové kolo na ministerstvu školství, v zrcadlovém sále. Čekáme na propozice, co toto kolo bude obnášet.

ČTĚTE: Václav Dycka ze ZŠ U Stadionu je Zlatým Ámosem

Reklama

Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře