Trať Lovosice - Louny čeká modernizace, dotkne se i Libochovic
Lovosicko, Libochovice - Železniční trať Lovosice - Louny čeká revitalizace. Začal proces zjišťování vlivu na životní prostředí, tzv. EIA.
Modernizace trati se dotkne obcí podél železnice. Tedy Louny, Černčice, Obora u Loun, Veltěže, Slavětín, Peruc, Koštice, Křesín, Libochovice, Slatina, Chotěšov, Černiv, Úpohlavy, Čížkovice, Sulejovice a Lovosice.
Rekonstrukci zajišťuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta připravuje kompletní výměnu svršku i spodku kolejí v úsecích Lovosice - Čížkovice, dále Čížkovice - Libochovice. Navíc má dojit ke komplexní rekonstrukci stanice Čížkovice a Libochovice.
"U všech rekonstruovaných úseků a stanic bude provedena rekonstrukce železničního svršku a spodku zahrnující též buď rekonstrukci stávajícího nebo vybudování nového odvodnění. U rekonstruovaných stanic (Čížkovice a Libochovice) dojde k redukci kolejišť a k vybudování nových poloostrovních případně vnějších nástupišť. V rámci stavby dojde také k rekonstrukci 4 zastávek, zastávka Pátek, zastávka Křesín, zastávka Dubany a zastávka Libochovice město. Zastávky budou opatřeny novými nástupišti s přístřešky. Železniční stanice Koštice nad Ohří bude přebudována na zastávku a žst. Chotěšov pod Hazmburkem bude přestavěna na zastávku s nákladištěm," stojí v dokumentu určeném pro proces EIA.
V úseku trati mezi žst. Louny a žst. Lovosice bude též provedena rekonstrukce 22 kusů železničních přejezdů, u kterých dojde ke zřízení nové přejezdové konstrukce a nového přejezdového zabezpečovacího zařízení. V rámci stavby dojde mezi železničními stanicemi Louny a Lovosicemi k přestavbě případně celkové rekonstrukci 34 kusů stávajících propustků a 1 mostu.
A na základě čeho byla vybrána tato trať pro revitalizaci? "Stavba obecněvychází z potřeby brzdit (resp. zvrátit) trend zaostávání železniční sítě v ČR, která ve srovnání s trvale rozvíjenou dopravou silniční neustále zhoršuje výchozí pozici veřejné dopravy v jejich vzájemném srovnání. V konkrétním případě Lovosice – Louny existuje také dlouhodobý požadavek Ústeckého kraje jako objednatele regionální dopravy na umožnění zkrátit jízdní doby na tomto rameni, které v dlouhodobém horizontu mohou ohrožovat i samotné zachování objednávky dopravy," dodává SŽDC.