Taxikáři mají u vlakového nádraží přednost. Kde mohou parkovat ostatní auta?
Litoměřice - Do svízelné situace se dostali řidiči, kteří chtějí zaparkovat kvůli příjezdu vlaku u nádraží Litoměřice - město. Nyní kvůli novému stanovišti pro TAXI nemohou využívat tradiční místo pro naložení a vynaložení cestujících i zavazadel.
Nikdy to nebylo ideální, avšak aspoň na 30 minut mohli řidiči zaparkovat přímo u budovy vlakového nádraží. Využíváno to bylo především při nakládce a vykládce cestujících i zavazadel pro lidi, kteří přijeli či odjížděli do města vlakem. Ovšem v současnosti už to není možné.
Místo osobních aut prostor využívají taxikáři. Změnila se i dopravní značka, která ostatním sděluje, že pro ostatní osobní auta není prostor pro parkování.
"Tady parkovat nemůžete. Přijedou strážníci a budou vás pokutovat. Hlídají to kamerou," řekl redaktorovi MojeLitoměřicko.cz jeden z taxikářů.
"Úvaha města, tedy investora, zhotovitele a pracovníků odboru dopravy byla asi taková, že odmyslíme-li si jisté hypotetické negativní reminiscence k řidičům TAXI, pak je jasné, že poskytují službu občanům, kterou jistě využívají, protože kdyby nebylo poptávky, tak by asi neexistovala takto relativně bohatá nabídka. Její umístění má pochopitelně opodstatnění právě přímo v centru dopravního uzlu (vlak, BUS). V dané situaci se to jevilo jako smysluplné a operativní opatření, i když je zřejmé, že v takovýchto záležitostech se vždy najde nespokojená skupina a všem beze zbytku, bohužel, vyhovět nelze," reagoval na dotaz MojeLitoměřicko.cz vedoucí litoměřického odboru dopravy Jan Jakub.
Právě v první fázi rekonstrukce autobusového nádraží - trvat má měsíc a dvacet dní - došlo k přesunu stání vozů taxislužby na stávající parkoviště pro osobní auta vedle nádraží ČD. Dále proběhne výstavba přechodu v ulici Ostrovní a první poloviny přechodu mezi nádražím ČD a ulicí Ostrovní, včetně dělícího ostrůvku. Chybět nemá ani výstavba provizorního autobusového nádraží a odstranění dřevin.
Avšak, kde mají parkovat ostatní osobní auta "obyčejných" cestujících, kteří vystoupí a nastoupí do vozu, když využijí meziměstský autobus či vlak?
"Auta těch, kteří hodlají čekat na příjezd nějakého spoje lze nasměrovat do trochu vzdálenější části nádraží (u vyústění ul. M. Pomocné), kde byla před nedávným obdobím zřízena řada kolmých stání (cca 20 míst) - rozdíl v docházce +- 150 m, tam lze čekající řidiče odkázat," uvedl Jan Jakub.
"V současné momentální fázi stavby je stále možné tato místa využívat, postupně však bude docházet k dalším změnám. Ti řidiči, kteří osobu se zavazadlem pouze bezprostředně vykládají by podle mého názoru problém mít neměli," naznačil další vývoj vedoucí odboru dopravy. "V případě řidičů TAXI se nejedná o nějaké privilegium, ale pouze o okamžité operativní opatření po dobu stavby."
A jaký bude další vývoj rekonstrukce autobusového nádraží?
Ve 2. fázi (5 měsíců a 10 dní) má proběhnout dokončení a zprovoznění přechodu, demontáž zastřešení stávajícího nádraží, samotná výstavba nového autobusového nádraží a výstavba veřejných WC.
3. fáze (20 dní) zahrnuje zrušení provizorního nádraží, položení kanalizace pro odvodnění parkoviště a 4. fáze (2 měsíce a 10 dní) obsahuje výstavba parkoviště pro osobní auta a chodníků podél parkoviště u Penny marketu, sadové úpravy.
ČTĚTE: Dopravní kolaps se blíží. Uzavírka Tyršova mostu změní trasy autobusů