NA VAŠÍ STRANĚ. Proč nefungují semafory u želetické obchodní zóny?

Křižovatka u obchodní zóny v Litoměřicích - Želeticích. Foto: MojeLitoměřicko.cz/Radek Pešout
Křižovatka u obchodní zóny v Litoměřicích - Želeticích. Foto: MojeLitoměřicko.cz/Radek Pešout

Litoměřice - Bez semaforů a bez okružní křižovatky je stále vjezd a výjezd do obchodní zóny v litoměřických Želeticích. Město dalo od problému ruce pryč, investor druhé nákupní galerie získal územní rozhodnutí i bez nutnosti vybudovat kruhák. Proč?

Reklama

"Na křižovatce napojující nákupní centrum na hlavní komunikaci jsou instalovány semafory. Ovšem nejspíš pouze na okrasu. Natočil jsem v zimě (v příloze Křižovatka Želetice) situaci, jak to tu vypadá. Je to naprostý chaos. Řidiči odbočující z nákupní zóny vlevo doslova čekají na smilování Boží, než vyjedou. V podstatě si to tu řidiči začali řídit sami," napsal do redakce MojeLitoměřicko.cz Milan Lisec.

Čtenář upozornil na to, že dopravní situace na křižovatce je často neúnosná. "Někteří hodní zastaví dopravu a pouští ostatní řidiče. Ovšem hrozí i to, že některý přehlédne, že jiný pouští ostatní řidiče a dojde k nehodě. Z jakého důvodu jsou semafory vypnuty, když právě ony mají zajistit bezpečnost provozu, aby řidiči nemuseli riskovat?" zeptal se.

"Sám jsem se ptal nakupujících a drtivá většina je naštvaná na to, že ty semafory nejsou v provozu. A za kolony rozhodně nemohou semafory zde, jak jsem od někoho slyšel, ale kolona se dále táhla až do města na kruhový objezd. Jak je možné, že semafory zde už několik let nefungují? Navíc když jsem se o situaci zajímal, proč nefungují, tak nikdo totiž neví, komu vlastně signalizace patří a kdo se o ní stará," konstatoval Milan Lisec.

Ten redakci poskytl odpověď vedoucího litomeřického odboru dopravy Jana Jakuba:

"Věřte, že s Vaším názorem "do puntíku" souhlasím...a že je mi tristní stav na místě dobře znám. Již nějaký delší čas se snažíme, všemi možnými způsoby, aby se situace na dotčeném místě změnila a stala se jaksi standardní, ovšem dosud bezvýsledně. Zdejší odbor dopravy a sil. hospodářství totiž není věcně a místně příslušným orgánem k dopravnímu značení a zařízení na silnicích I. tříd, ani příslušným silničním správním úřadem. Tím je Krajský Úřad Ústeckého kraje, odbor dopravy a silničního hospodářství, potažmo ve věci BESIP Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje, odbor služby dopravní policie, Ústí nad Labem."

A Jan Jakub ještě dodal:

"Dle ustanovení zákona č 13/1997 Sb. nejsou vlastníci (správci) jednotlivých kategorií silnic či dalších kategorií pozemních komunikací vlastníky takových zařízení, takže je převážně vlastní města a obce na jejichž území se nacházejí (popř. soukromé právnické osoby). Má to ovšem vazbu na vstupní pořizovací investice takových zařízení, účel jejich zřízení a následné nakládání s takovým majetkem.

Zatímco semafory u přechodu u nádraží jsou ve správě města zhruba od počátku, světelné signalizační zařízení na křižovatce u OC vlastník (investor) po vybudování městu smluvně majetkově nepředal a je otázkou, zda po dobu jeho existence zajišťoval potřebnou údržbu, revize, atd. Jestli v budoucnu dojde k nějakému oficiálnímu předání tohoto majetku městu, popř. za jakých podmínek, je jen otázka a rozhodnutí pro současného soukromého vlastníka a příslušný orgán města (zastupitelstva)."

"Takže komu to vlastně patří? A proč to tedy stále nefunguje?" zeptal se nakonec Milan Lisec.

Křižovatka u obchodní zóny v Litoměřicích - Želeticích
Křižovatka u obchodní zóny v Litoměřicích - Želeticích
Křižovatka u obchodní zóny v Litoměřicích - Želeticích
Křižovatka u obchodní zóny v Litoměřicích - Želeticích
Křižovatka u obchodní zóny v Litoměřicích - Želeticích
Křižovatka u obchodní zóny v Litoměřicích - Želeticích


Reklama

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře