Na podzimní Zahradě Čech představíme nový pavilon, říká Michaela Mokrá
Litoměřice - "Každý říká, že není nic vidět. Ono to v prvních dvou letech být vidět nemůže, když potřebujete opravit kanalizaci, zamezit úniku vody. To jsou věci, které návštěvník na první pohled asi neuvidí. Na podzimní Zahradě Čech představíme nový pavilon," říká v rozhovoru pro MojeLitoměřicko.cz marketingová ředitelka Zahrady Čech Michaela Mokrá.
Jak to vypadá s návštěvností výstav Zahrady Čech? Je pokles návštěvníků?
Nemáme, naopak. Výstaviště máme postaveno trochu jinak. Pro nás je důležitý cestovní ruch, protože na stěžejní výstavy jezdí lidé odjinud než přímo z blízkého okolí Litoměřic. Jezdí k nám lidé i ze zahraničí – ze Slovenska, z Polska, z Německa. My ale jsme prodejní výstava. To znamená, že lidi láká jet k nám proto, že si něco koupí za zvýhodněnou cenu. Navíc Zahrada Čech je silná tradice. Máme výraznou značku. Mluvím o těch dvou stěžejních výstavách. Ostatní výstavy nemají republikový ani mimorepublikový charakter. I pro nás je cestovní ruch důležitý, ale z jiného pohledu.
Jak to vypadá s ubytovacími kapacitami v Litoměřicích? Myslíte si, že je to lepší než v jiných městech v regionu? Říkáte, že výstavy jsou prodejní, jsou tam obchodníci a po dobu konání výstavy jsou někde ubytovani...
Co se týče podzimní Zahrady Čech, kapacita ubytovacích zařízení je nedostačující. Ale co se týče návštěvnosti a využitelnosti ubytovacích kapacit v průběhu roku, to není otázka na mě. O tom by asi více věděla paní Matulová z Centra cestovního ruchu v Litoměřicích. Avšak myslím si, že na průběh roku nadstandardní, standardní i podstandardní ubytování je dostačující. A Zahrada Čech nemůže být určujícím faktorem, aby se otevíraly nové hotely, neboť se v průběhu roku neuživí. I ti vystavovatelé jsou seznámeni se situací, jaká tam je a musí se podle toho zařídit.
Zahrada Čech hodně investuje do reklamy. Jak se díváte na marketing?
My bychom bez reklamy nemohli fungovat. Návštěvníci by se o výstavách nedozvěděli a pro nás jsou prioritně důležití. Kromě tištěné reklamy, PR, rádia jsme přidali i billboardy. Musím říct, že díky celoročním kampaním máme ceny od našich dodavatelů úplně jinde. Když se domluvíte na ročním budgetu a oni vědí, kolik proinzerujete a zavážete se jim, jsou ochotni vám dát ceny úplně jinde. Investice do marketingu jsou velké, ale kdybychom nedávali o akcích vědět, neboť pořádáme i zcela nové akce, neměli bychom šanci jak dostat na výstaviště návštěvníky. Musíme inzerovat.
Jak to máte s rozvojem výstaviště, které patří městu Litoměřice?
Z padesáti procent jsme vlastnění městem. Známe a chápeme kroky, které politici dělají. Ale myslím si, že to funguje velmi dobře. Město se rozhodlo do výstaviště investovat a za podpory soukromého spoluvlastníka se rozdělily investiční projekty. Stanovily se čtyři základní kroky, které se dodržují a postupně se výstaviště opravuje. Každý říká, že není nic vidět. Ono to v prvních dvou letech být vidět nemůže, když potřebujete opravit kanalizaci, zamezit úniku vody. To jsou věci, které návštěvník na první pohled asi neuvidí. Na podzimní Zahradě Čech představíme nový pavilon. Rozvoj výstaviště funguje.
SOUVISEJÍCÍ: Diskusní salon: Cestovní ruch a turismus na Litoměřicku a Podřipsku
Diskusní salon: Jak zintenzivnit propagaci cestovního ruchu na Litoměřicku a Podřipsku
Jednatel Zahrady Čech Lukas Wünsch: Výstaviště není jen Litoměřic, ale celého regionu i kraje
Rozhovor je součástí multimediálního projektu Vize pro Ústecký kraj, který patří pod platformu Vize pro Česko.