Kamiony přes Lovosice jezdí i nadále. Výrazně ušetří oproti dálnici na mýtném
LOVOSICE - Argumenty pro výstavbu dálnice D8 přes CHKO České středohoří zněly jasně: uleví se přetíženým silnicím podél Labe a obcím v kopcích jako Velemín. Jenže se ukazuje, že je to jen částečná úleva.
Už to sice nejsou kolony kamionů, ale zanedbatelný počet to rovněž není. Kamiony i nadále sjíždějí z dálnice na lovosickém exitu a projíždějí přes město jak "za starých časů".
Zejména k vidění jsou kamiony s "espézetkami" z východní Evropy - nejčastěji Maďarsko, Rumunsko, Bulharsko. Avšak nechybí ani kamiony s českou registrační značkou.
Cestu po "staré" podél Labe volí řidiči kamionů zejména ze dvou důvodů. V tom prvním míří z D8 přes Lovosice do Ústí nad Labem a dále do Děčína.
Místo toho, aby sjeli z D8 až u Trmic u Ústí nad Labem. Pokud jedou z opačného směru od Děčína, pokračují v cestě podél Labe až do Lovosic, místo toho, aby se napojili na dálnici v Trmicích. Na D8 se připojí až v Lovosicích.
Ve druhém případě řidiči kamionů sjedou na exitu v Lovosicích na stávající I/30. Přestože byla otevřena dálnice přes České středohoří, silnice podél Labe i nadále zůstala silnicí první třídy.
Kamiony tak na ní bez omezení mohou jezdit a nikdo jim v tom nezabrání. Navíc silnice funguje i jako objízdná trasa. Pokud bude úsek přes České středohoří uzavřen (ať už z jakéhokoliv důvodu), silnice podél Labe bude hlavní objízdnou trasou.
Proč tedy řidiči kamionů volí pomalejší a kostrbatější trasu podél Labe s tím, aby se v Ústí nad Labem opět vrátili na dálnici?
Jedním z hlavních důvodů je mýtné. Projetí úseku od Lovosic do Trmic po dálnici stojí výrazně více než stejný úsek absolvovat po I/30. Ten sice není pro kamiony bezplatný - mýtné brány tady jsou - avšak cena je mnohem nižší než na dálnici.
V Lovosicích se sice kolony aut již netvoří, avšak oproti původním představám projíždějící kamiony z města nezmizely.