GLOSA: Jak se propaguje Středohoří aneb malá domů
LITOMĚŘICKO - Někdy stačí málo, aby se člověk začínal zajímat o krajské projekty. Tak třeba propagace cestovního ruchu Destinační agentury České středohoří.
Když jsem tankoval u čerpací stanice v Lovosicích na výpadovce do Ústí nad Labem, zaujal mě billboard.
Dominantní je fotografie kostela a nápis OBJEVTE BAROKNÍ ZAHRADU ČECH (viz fotografie).
Původně jsem chtěl psát o tom, jak je z mého pohledu reklama naprosto nic neříkající.
Ukažte fotografii komukoliv z Ústeckého kraje, o lidech mimo severní Čechy ani nemluvě, a schválně, kdo pozná, o jaké místo se jedná.
Troufám si s jistotou tvrdit, že mimo obyvatele Litoměřic a blízkého okolí nepozná, že kostel se nachází v Litoměřicích.
Dále, že tím slovem "barokní" jsou opět myšleny Litoměřice. Možná, že ten, kdo zmíněnou vizualizaci reklamy vymýšlel, se domníval, že Litoměřice = Zahrada Čech a že každému to dojde.
Nechci nadšence Litoměřic naštvat, ale zkuste si to: Tato asociace moc nefunguje...
Ponechejme stranou vizualizaci billboardu a zaměřme se, na koho reklama cílí.
Vzhledem k tomu, že billboard je umístěn v Lovosicích, nevím, zda obyvatelé tohoto města či náhodní řidiči, kteří zrovna pojedou po I/30 směr Ústí nad Labem si za a) billboardu vůbec všimnou, neboť je umístěn na čerpací stanici, b) něco jim řekne piktogram dálnice s exitem 29-48.
Nebudeme raději spekulovat, kdo je vlastníkem zmíněného billboardu či přes jakou agenturu byla reklama eventuálně poptána.
Zdůrazněme jen, že se platí za každou plochu, každý billboard si inzerent (zadavatel) může vybrat, takže by zkušený marketingový pracovník měl vědět, které plochy objednat a které nikoliv.
Samozřejmě nevím, kde všude jsou billboardy po ČR (zda vůbec) umístěny, ale minimálně jen v bývalém okrese Litoměřice ten u čerpačky v Lovosicích není jediný. Otázka je, jaký smysl taková reklama vůbec má.
A tak jsem se podíval na webovky destinačky. Zakladateli jsou Město Litoměřice, Ústecký kraj a Biskupství litoměřické.
Možná právě to Biskupství litoměřické si prosadilo právě ten kostel...
To ale není všechno. Zajímavá jsou i jména, která jsou v kontaktech. Podívejte se sem.
Minimálně je dobré se pozastavit u jména Jan Piegl. Zde je uvedeno odborný pracovník cestovního ruchu, věcný manažer projektu Turistika s výhledem – Labská stezka.
Zajímavé čtení jsou Milníky projektu.