Novinky v železniční dopravě v Libereckém kraji a do Polska

City Elefant, vlak ČD. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz
City Elefant, vlak ČD. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz

Liberecký kraj - Začíná platit nový jízdní řád pro železniční dopravu. V Libereckém kraji je nejvíce změn na Tanvaldsku. Souvisí totiž s rekonstrukcí železniční tratě z Liberce do Tanvaldu, nově tak budou vlaky mezi těmito dvěma městy jezdit každou hodinu a v ranní a odpolední špičce dokonce po 30 minutách.

Reklama

Na tuto změnu koncepce budou navazovat úpravy místních autobusových linek. I v ostatních částech kraje však dochází na některých linkách ke změnám – společnost KORID se snažila zohledňovat připomínky obcí, zaměstnavatelů či přímo cestujících.

Železniční doprava: Liberec – Tanvald – Harrachov

V letech 2014 a 2015 probíhala rekonstrukce trati z Liberce do Tanvaldu, která nově umožní Libereckému kraji objednat vlaky v původně plánovém jízdním řádu, jenž byl součástí koncepce Jizerskohorské železnice, a sice v intervalu 60 minut celodenně celotýdenně a v intervalu 30 minut v ranní a odpolední špičce pracovního dne v úseku Liberec – Tanvald (Desná). Dále pojedou vlaky do Kořenova (Harrachova) v intervalu 1-2 hodin se zohledněním sezónního období.

Nová koncepce mj. umožní:
- zkrácení jízdních dob z Tanvaldska do Jablonce nad Nisou;
- lepší rozložení spojů, které lépe reflektuje potřeby cestujících (kratší interval ve špičkách);
- častější přímé spojení Liberecka s Desnou (přímý vlak), resp. s Velkými Hamry (přímé vozy);
- plynulejší jízdu;
- snadněji zapamatovatelný jízdní řád;
- obnovení obsluhy zastávek Vesec u Liberce, Proseč n. Nisou a Jablonec n. Nisou dolní nádr.;
- nové návaznosti na vlaky v Liberci (ve/ze směru Frýdlant, Hrádek n. Nis., Česká Lípa).

Jak to bude se spojením do Polska v roce 2016?

Nová koncepce spojení na trati z Liberce do Tanvaldu a výstavba výhybny v Harrachově umožnila připravit jízdní řád tak, aby bylo nabídnuto přímé spojení z Liberce až do stanice Szklarska Poręba Górna. Koncepce byla připravena v souladu s projektem Společně pro česko-polské příhraničí, na jehož přípravě se podíleli zástupci české i polské strany od roku 2013.

Několik týdnů před platností jízdního řádu – a po té, co byl jízdní řád připraven a schválen – však dopravci řešili další legislativní problémy s provozem na území Polska. Všichni zainteresovaní intenzivně hledají možnosti vyřešení všech problémů s cílem bezpřestupového přeshraničního spojení. Výsledné řešení bude odpovídat úspěchu jednání a vzájemným dohodám dopravců. Pro případ problému je také diskutováno dočasné náhradní řešení s nasazením polského vozidla na úsek Harrachov – Szklarska Poręba Górna a přestupy mezi českým a polským vlakem v Harrachově.

Ostatní změny

Z ostatních změn v rámci železniční dopravy stojí za zmínku již jen posun odpoledního osobního vlaku z Turnova do Mladé Boleslavi na 15:22 (z pův. 14:52) tak, aby nejel ihned za rychlíkem, ale až po příjezdu přípojů z Liberce a Pardubic, či posun odjezdu odpoledního vlaku z Liberce do Hrádku nad Nisou (v pracovní dny dále do Varnsdorfu) z dřívějších 12:32 na 13:02. U vybraných spojů došlo také k doplnění některých zastávek.

Reklama

Hodnocení

1 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře