Mezi Libercem a Jabloncem znovu jezdí tramvaje s cestujícími

Tramvaj. Foto: archiv Město LiberecTramvaj. Foto: archiv Město Liberec

Liberec, Jablonec n/N. - Tramvajová linka č. 11 z Liberce do Jablonce nad Nisou se vrátila na koleje a po zkušebním provozu již vozí cestující.

Reklama

Náhradní autobusová doprava a přestupování ve Vratislavicích nad Nisou skončilo. Po dubnovém zprovoznění úseku mezi Libercem a Vratislavicemi už se stavbařům podařilo dokončit i komplikacemi sužovaný úsek Měnírna – Brandl. Tramvaj se na koleje vrátila po 16 měsících.

Cestující se mohou těšit nejen na další zmodernizovaný úsek meziměstské trati, ale i na jiné novinky. Kromě prací, které byly přímo součástí modernizace tramvajové trati v úseku Měnírna – Brandl totiž Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) dokončuje v rámci dosavadní výluky i několik samostatných, ale úzce souvisejících projektů.

V prostoru zastávky Kyselka například vznikla nový výhybna, která naradí původní výhybnu Proseč – škola. Ta se také dočkala úpravy a zastávky se posunuly blíže k mostu přes Nisu.

Rekonstrukcí prošlo i kolejiště mezi křižovatkou ulic Liberecká a U Nisy a novou výhybnou Brandl. Cestující se tam mohou těšit na nový široký chodník a osvětlení tramvajové trati. Opravena bude také římsa podél objektu LUCID a již dříve byly dokončeny práce na novém objektu čekárny na konečné tramvaje v Tyršových sadech, kde bude cestujícím k dispozici sociální zařízení a malá prodejna.

Realizace úseku Měnírna – Brandl včetně dalších dílčích projektů vyšla DPMLJ na 99 milionů korun. Financování modernizace trati zčásti pokryla dotace EU.

Rozsáhlá modernizace na 12,5 kilometrů dlouhé meziměstské tramvajové trati začala v polovině března 2014 a týkala se dvou úseků, tříkilometrové části Nová Ruda – Vratislavice nad Nisou a kilometrové části Měnírna – Brandl. První tramvaje se na trať vrátily už 15. dubna 2015, ale zajížděly pouze do Vratislavic nad Nisou, kde cestující museli přestupovat na náhradní autobusovou dopravu.

„V úseku mezi Měnírnou a Brandlem zabránily dřívějšímu zprovoznění trati stavební komplikace, z nichž nejzávažnější byl nestabilní svah pod objektem železniční stanice Jablonec nad Nisou, dolní nádraží. Stavba musela být pozastavena, došlo k přepracování projektové dokumentace a svah nakonec zajistilo záporové pažení a dvě gabionové stěny,“ připomněl ředitel DPMLJ Luboš Wejnar.

Reklama
Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat/zobrazit komentáře

Aktuálně

Frťalu trápí marodka: Snad nás na zápasy bude dostatek, přeje si kouč Varnsdorfu Frťalu trápí marodka: Snad nás na zápasy bude dostatek, přeje si kouč Varnsdorfu
Vrah z Doubic své oběti znal. Chodily k němu kvůli koním Vrah z Doubic své oběti znal. Chodily k němu kvůli koním
Miminka narozená ve druhé polovině srpna 2017 Miminka narozená ve druhé polovině srpna 2017

Roudnice nad Labem jako maloměsto. Slouží jako noclehárna Prahy? Roudnice nad Labem jako maloměsto. Slouží jako noclehárna Prahy?
Po zřícení malého letadla jsou mrtví Po zřícení malého letadla jsou mrtví
Bílina chce řešit byznys s chudobou a hodlá koupit 500 bytů Bílina chce řešit byznys s chudobou a hodlá koupit 500 bytů


Komentáře