Mezi Libercem a Jabloncem znovu jezdí tramvaje s cestujícími
Liberec, Jablonec n/N. - Tramvajová linka č. 11 z Liberce do Jablonce nad Nisou se vrátila na koleje a po zkušebním provozu již vozí cestující.
Náhradní autobusová doprava a přestupování ve Vratislavicích nad Nisou skončilo. Po dubnovém zprovoznění úseku mezi Libercem a Vratislavicemi už se stavbařům podařilo dokončit i komplikacemi sužovaný úsek Měnírna – Brandl. Tramvaj se na koleje vrátila po 16 měsících.
Cestující se mohou těšit nejen na další zmodernizovaný úsek meziměstské trati, ale i na jiné novinky. Kromě prací, které byly přímo součástí modernizace tramvajové trati v úseku Měnírna – Brandl totiž Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) dokončuje v rámci dosavadní výluky i několik samostatných, ale úzce souvisejících projektů.
V prostoru zastávky Kyselka například vznikla nový výhybna, která naradí původní výhybnu Proseč – škola. Ta se také dočkala úpravy a zastávky se posunuly blíže k mostu přes Nisu.
Rekonstrukcí prošlo i kolejiště mezi křižovatkou ulic Liberecká a U Nisy a novou výhybnou Brandl. Cestující se tam mohou těšit na nový široký chodník a osvětlení tramvajové trati. Opravena bude také římsa podél objektu LUCID a již dříve byly dokončeny práce na novém objektu čekárny na konečné tramvaje v Tyršových sadech, kde bude cestujícím k dispozici sociální zařízení a malá prodejna.
Realizace úseku Měnírna – Brandl včetně dalších dílčích projektů vyšla DPMLJ na 99 milionů korun. Financování modernizace trati zčásti pokryla dotace EU.
Rozsáhlá modernizace na 12,5 kilometrů dlouhé meziměstské tramvajové trati začala v polovině března 2014 a týkala se dvou úseků, tříkilometrové části Nová Ruda – Vratislavice nad Nisou a kilometrové části Měnírna – Brandl. První tramvaje se na trať vrátily už 15. dubna 2015, ale zajížděly pouze do Vratislavic nad Nisou, kde cestující museli přestupovat na náhradní autobusovou dopravu.
„V úseku mezi Měnírnou a Brandlem zabránily dřívějšímu zprovoznění trati stavební komplikace, z nichž nejzávažnější byl nestabilní svah pod objektem železniční stanice Jablonec nad Nisou, dolní nádraží. Stavba musela být pozastavena, došlo k přepracování projektové dokumentace a svah nakonec zajistilo záporové pažení a dvě gabionové stěny,“ připomněl ředitel DPMLJ Luboš Wejnar.