Liberec oslovil architekty. Na autobusové nádraží vypsal architektonickou soutěž

Autobus Dopravy Libereckého kraje. Foto: archiv DLK
Autobus Dopravy Libereckého kraje. Foto: archiv DLK

LIBEREC - Liberec mění přístup k architektonickým soutěžím a po dlouhých letech začíná s vyhlašováním otevřených zakázek. První z nich je veřejná zakázka malého rozsahu na architektonický návrh k plánované výstavbě terminálu a parkovacího domu u nádraží ČSAD.

Reklama

V rámci vypsané soutěže proběhlo v úterý (14.2.2017) v budově URANu první setkání se zástupci oslovených architektonických kanceláří.

„Na společném jednání se ukázalo, že pokud je vůle na obou stranách, dá se vždy najít oboustranně přijatelné řešení. Na základě požadavků architektů připravíme nyní úpravu podmínek této zakázky a doplnění dalších informací, které zazněly na tomto setkání. Myslím, že doplňující informace z naší strany architekty přesvědčily, že náš záměr je promyšlený a že má cenu se soutěže zúčastnit,“ konstatoval náměstek primátora Jan Korytář s tím, že zápis z úterního setkání dostane všech 24 oslovených architektonických kanceláří. Další setkání s architekty se pak uskuteční 23. února 2017.

V pondělí rada města schválila také složení hodnotící komise.

Architektonické návrhy na terminál a parkovací dům u nádraží ČSAD budou posuzovat prof. Ing. arch. akad. arch. Jiří Suchomel (proděkan FA TUL), prof. Ing. arch. Miroslav Masák (někdejší spolupracovník Karla Hubáčka), Ing. arch. akad. arch. Jiří Klokočka z univerzity v Gentu, Ing. arch. Boris Šonský, Mgr. Jan Korytář, Ing. Vladislav Rozsypal a Ing. Martin Čulík. Poradní hlas za KORID – KÚLK bude mít Ing. arch. Pavel Blažek.

„Věřím, že složení hodnotící komise, v níž zasednou renomovaní odborníci, architekty přesvědčí, že nám jde o férovou soutěž, kde zvítězí opravdu nejlepší návrh,“ komentoval Jan Korytář s tím, že termín pro úpravu podmínek soutěže stanovila ČKA na pondělí 20. února 2017.

Městu neutěšený stav autobusového nádraží dlouhodobě nevyhovuje, protože neposkytuje adekvátní služby cestujícím ani dopravcům. Řešením by měl být právě nový odbavovací terminál s parkovacím domem, který by měl cestujícím i dopravcům poskytnout důstojné zázemí a odpovídající infrastrukturu.

Celkový rozpočet projektu dosahuje přibližně 160 milionů korun s předpokladem finanční podpory z evropských fondů a případně i od státu. S ohledem na další rozvoj celé plochy město zvažuje i odkoupení okolních pozemků, které patří soukromé společnosti Autobusové nádraží Liberec (ANL) s.r.o.

SOUVISEJÍCÍ: Liberec chce odkoupit plochu autobusového nádraží. Plánuje dopravní terminál

Reklama

Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře