GRAFIKA: Město Liberec má nový vizuální styl
LIBEREC - Město našlo jednotný vizuální styl, bude se prezentovat zcela novým logem.
Město Liberec našlo fungující vizuální identitu. Podle odborníků bude vítězný a radou města schválený návrh designéra Ondřeje Zámiše velmi dobře fungovat v tiskovinách a při propagaci města směrem k turistům.
Do dvoukolové grafické soutěže, kterou připravila odborná organizace CZECHDESIGN, se přihlásilo přes 160 designérů.
Ondřej Zámiš, který má na kontě například vizuální identitu prezentačního centra UNESCO v Kutné Hoře, zaujal porotu praktickou, jednoduchou a současnou grafikou.
„To, co v logu působí možná trochu suše, získává v rozpracovaných aplikacích živost," uvedl při hodnocení prací porotce prof. Rostislav Vaněk.
„Maximálně jednoduchou formou jsem chtěl vyjádřit, že město Liberec je významnou moderní metropolí, která staví na bohaté historii a zároveň hledí do budoucnosti. Toto vše je symbolizováno velkým extraboldovaným L. Vedle něj se v dáli tyčí ikona celého kraje, jejíž věhlas je však světový – Ještěd – typický tvar je opět maximálně zjednodušen na šipku ^. Dohromady tak tvoří symbol, který nezabředl v minulosti a zároveň nabízí systém komunikace města s jeho obyvateli i návštěvníky,“ vysvětlil Ondřej Zámiš.
Ondřej Zámiš se stal autorem vizuálního stylu pátého největšího města v České republice, a získal tím zakázku na vypracování kompletního grafického manuálu za 315 tisíc korun.
Liberec podepsal s vítězem licenční smlouvu a začíná spolupracovat na tvorbě grafického manuálu. Nová vizuální identita se poté začne postupně aplikovat do praxe.