V Ústí nad Labem může být podzemní nádraží. Rozhoduje se o trase rychlovlaku

Nádraží v Ústí nad Labem. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz
Nádraží v Ústí nad Labem. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz

ÚSTÍ NAD LABEM - To co má Lipsko nebo Berlín, mohlo by mít i Ústí nad Labem. Kvůli nedostatku volného místa a nutnosti mít blízko centra města vlakové nádraží budoucího rychlovlaku, uvažuje se o vybudování podzemního nádraží.

Reklama

O podzemní železnici uvažuje nejen Praha, ale i Brno. Má ji již Lipsko či Berlín. A v plánech je, že by podzemní železnici s nádražím pod zemí mělo mít i Ústí nad Labem.

Motivací je plánovaný rychlovlak, který má spojit Prahu s Drážďany. A na dalších koncích Brno nebo Berlín.

Ústecký magistrát hledá vhodnou lokalitu pro vybudování nového vlakového nádraží. Původně se přemýšlelo o Střekovu, později o západním nádraží. Dokonce se počítalo, že by nádraží pro Ústí bylo spíše v blízkosti Chabařovic.

Novou variantou je ale vybudování podzemního nádraží v blízkosti současného západního nádraží. Rychlotrať má být co nejpřímější.

Pod krajským městem by tak mohl vést tunel.

Trasa z Prahy do Lovosic je de facto vyřešena. Má kopírovat současnou trasu dálnice D8 a míjet Roudnici nad Labem, Terezín a odtud přes Labe Litoměřice. Pak překonat 16 kilometrovým tunelem České středohoří na Střekov.

Nově se plánuje s vybudováním dalšího tunelu pod Ústím nad Labem, který by tentokrát měl míjet Labe v podzemí.

Mimo tunel má vlak vyjet u Chlumce na Ústecku a poté hned do dalšího tunelu, který protne Krušné hory. Vlak opět vyjede na povrch v německém Heidenau.

Výstavba má začít v roce 2030.

Kromě tohoto plánu, který preferuje vláda v sousedním Sasku, jsou ještě dvě jiné varianty, které by se vyhnuly Ústí nad Labem. To se ale nelíbí místním politikům.

SOUVISEJÍCÍ: Rychlovlak na trase Praha - Litoměřice pojede v roce 2030, tvrdí šéf SŽDC

Plán 2030: Napojit na vysokorychlostní trať kromě Ústí n. L. i Mostecko

Rychlodráha z Prahy do Berlína by mohla mít odbočku do Mostu

Přes Ústí nad Labem má vést rychlotrať. 16 kilometrovým tunelem přes České středohoří

Ústecká radnice chce zastávku rychlovlaku ve městě. Trať je zatím vedena mimo

Rychlovak v Ústí? Zastávka v krajském městě není jistá

Reklama

Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 2x


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře