Ústí chce městský tunel. Má propojit Děčín s dálnicí D8

Mariánský most v Ústí nad Labem. Foto: archiv SeveročeskýDeník.czMariánský most v Ústí nad Labem. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz

Ústí n/L. - Více jak 4kilometrový tunel přes centrum Ústí nad Labem. To je vize městské rady, která by novým dopravním řešením chtěla vyřešit dálniční přivaděč a napojení Děčína k D8.

Reklama

Městský tunel, neboli dálniční přivaděč Žižkova/Pekařská–Podmokelská, by mohl vzniknout v Ústí nad Labem, pokud by došlo k realizaci. Avšak cesta k cíli je dlouhá a trnitá.

Ústečtí radní se rozhodli začít řešit dopravní situaci v centru Ústí nad Labem, zároveň se pokusit nabídnout variantu k tzv. děčínskému přivaděči. Děčín totiž není napojen na dálnici D8 a původní varianty přes Jílové a Libouchec (např. v trase Kozí dráhy) jsou v nedohlednu.

"Město Ústí nad Labem se začalo velice intenzivně zabývat myšlenkou zklidnění dopravy v centru města a jeho nejbližším okolí včetně zpřístupnění nábřeží řeky Labe pro volnočasové využití obyvatel města. Tyto základní teze, tedy zklidnění centra města, snížení emisí a hluku v centru a zpřístupnění labského nábřeží pro volnočasové využití, byly při následných jednáních posouzeny i z hlediska regionálních, krajských a celostátních dopravních potřeb, záměrů a současných i předpokládaných toků dopravy," vysvětlila důvody vzniku myšlenky projektu městského tunelu mluvčí magistrátu Romana Macová.

Podle ústeckých radních jako významné faktory do dalšího uvažování vstoupily i záměry na hlavních komunikačních tepnách v Děčíně (Vilsnická spojka) a na Teplicku (Kladrubská spojka).

"A další plánované významné dopravní stavby, které mají přímý vliv na dopravu v Ústí nad Labem, zejména pak mezinárodní přístavní terminál Krásné Březno a terminál vysokorychlostní železniční tratě," uvedla ústecká mluvčí.

Primátor Ústí nad Labem Josef Zikmund dostal za úkol jednat s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) a s ministerstvem dopravy. "Cílem je předložit ŘSD další možnou variantu řešení dálničního přivaděče. Rozhodnutí o tom, která varianta bude zadána, bude nakonec na ŘSD," upřesnila Romana Macová. "Je nutné prověřit navržené řešení včetně dopravního průzkumu a tím zhodnotit jeho reálnost."

Na základě těchto posouzení byly stanoveny primární cíle tohoto projektu:

•    odvedení tranzitní dopravy v ose Děčín – dálnice D8 z centra města
•    zajištění dopravní obslužnosti centra města v době povodní včetně bezpečného napojení Střekova
•    zajištění dopravní obslužnosti mezinárodního přístavního terminálu Krásné Březno bez navýšení dopravy v centru a jeho nejbližším okolí
•    zpřístupnění labského nábřeží pro volnočasové vyžití obyvatel města
•    zklidnění centra města za účelem vytvoření klidových zón a podmínek pro rozvoj pěší a cyklodopravy
•    snížení emisí a hluku v centru města
•    připojení plánovaného terminálu vysokorychlostní tratě spolu s autobusovým nádražím na dálnici D8
•    zajištění napojení přivaděče z dálnice D8 na městské části Klíše, Severní terasa, Krásné Březno, Střekov a Neštěmice
•    zklidnění Vaňova a Labské rezidenční oblasti.

Podle města do dopravy v centru města významně zasahuje (a zasahovat bude i po dokončení stavby dálnice D8) zejména dopravní osa Děčín – dálnice D8. K této dopravní ose pak ještě přibude osa mezinárodní přístavní terminál Krásné Březno – dálnice D8. Tyto dopravní trasy mají jediný možný průchod přes Ústí nad Labem, a to centrem či jeho nejbližším okolím.

"Město se chce významně zasadit o zklidnění centra a naplnění výše uvedených cílů, proto se touto dopravní osou výrazně zabývá. Řešením je pak tunelová varianta pod centrem města," konstatovala ústecká mluvčí. "Toto řešení značí vybudování tunelu v délce 4 077 m. Začátek tunelu je v oblasti ulic Žižkova/Drážní."

Kudy povede ústecký tunel

Tunel projde pod drážním tělesem. Zde bude odbočkou napojen na ulici Panská pro napojení Klíše a centra města včetně dopravního uzlu VRT, autobusového a lokálního vlakového nádraží.

Tunel bude dále pod centrem města pokračovat do oblasti Důlce – Dobětická, kde zajistí napojení Střekova, Severní Terasy a Dobětic. Samostatně pak bude technicky řešeno možné napojení Mariánského mostu pro případ povodní do tunelového tělesa.

Tunel pak bude dále pokračovat do oblasti Přístavní /U Cukrovaru nebo Přístavní/U Podjezdu, kde zajistí napojení Krásného Března a přístavního terminálu. Tunel pak bude pokračovat pod Novým Světem a vyústí v místě křížení Pekařská/Podmokelská, kde převezme dopravu z Děčína a Neštěmic.

Tunel bude dvoutubusový, všechna místa napojení a vyústění budou řešena mimo záplavovou oblast. Na tunel pak bude navazovat silnice I/62 přestavěná na třípruhovou komunikaci se střídavým vedením 2/1 pruh.

Financování projektu bude provedeno ŘSD ČR v rámci vybudování přivaděče Děčína na dálnici D8.

Co má tunel vyřešit

Celé toto dopravní řešení se pak stane integrální součástí trasy Děčín (včetně nové Vilsnické spojky) – Ústí nad Labem (tunelové provedení průchodu centrem města) – dálnice D8 – Teplice (včetně nové Kladrubské spojky) a dále na Most. Součástí opatření budou i zákazy vjezdu tranzitní nákladní dopravy přes Důlce na Severní Terasu a dále na Žďárek a zákaz vjezdu kamionů na silnici č. I/13 v oblasti Jílového a Libouchce.

"Řešení zcela posune kvalitu života ve městě a významně omezí negativní vlivy dopravy (a to zejména tranzitní, která nemá v centru města svůj zdroj ani cíl) na život ve městě. Současně umožní napojení Děčínské aglomerace na dálniční síť. Přínosem bude rovněž vedení silnice č. I/62 nad úrovní stoleté vody a zkvalitnění propojení Děčína a Ústí nad Labem," uvedl ústecký magistrát.

ČTĚTE: Tunel v Pastýřské stěně? V Děčíně projednávají tři varianty obchvatu

Přes Ústí nad Labem má vést rychlotrať. 16 kilometrovým tunelem přes České středohoří

Reklama
Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat/zobrazit komentáře

» Další zprávy z regionu Ústecko

Bude Ústecký kraj platit obědy chudým dětem? Bude Ústecký kraj platit obědy chudým dětem?
Ústecko: Konec doplatků na bydlení? Ústecko: Konec doplatků na bydlení?
Co si o Severočeších myslí Plzeňáci? Hezké to opravdu není... Co si o Severočeších myslí Plzeňáci? Hezké to opravdu není...

Na severu Čech se bouřka vyřádila. Padaly i stromy Na severu Čech se bouřka vyřádila. Padaly i stromy
Boj mezi kraji? Plzeňský chce přetáhnout lidi z Ústeckého. A má to zaplatit EU Boj mezi kraji? Plzeňský chce přetáhnout lidi z Ústeckého. A má to zaplatit EU
Opravuje se dálnice D8. Na řidiče čekají hororové kolony Opravuje se dálnice D8. Na řidiče čekají hororové kolony

UJEP se rozroste o stavbu za půl miliardy UJEP se rozroste o stavbu za půl miliardy
Prázdninová lodní linka na Labi pluje o prázdninách šestkrát Prázdninová lodní linka na Labi pluje o prázdninách šestkrát
Dálnice D8 je uzavřena kvůli nehodě! Dálnice D8 je uzavřena kvůli nehodě!

Pátrání po dívce z Ústí je stále marné. Odloží případ policie? Pátrání po dívce z Ústí je stále marné. Odloží případ policie?
Modernizace Negrelliho viaduktu změní cestování do Prahy Modernizace Negrelliho viaduktu změní cestování do Prahy
Mohou zdravotní sestry očekávat dva tisíce navíc? Mohou zdravotní sestry očekávat dva tisíce navíc?


Komentáře