Ústecké krajské autobusy čekají změny. Od března 2015 budou znovu nové jízdní řády
Ústecký kraj - Krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek (KSČM) dva dny jezdí s autobusem jako řidič. Přímo v terénu a v pozici šoféra testuje, v čem jsou největší potíže při zavádění nové dopravy Ústeckého kraje.
Zpožďování autobusů by mělo podle radního Jaroslava Komínka zmizet několika opatřeními. Řidiči by měli na displeji na přední desce autobusu vidět, kolik minut má jiný navazující spoj zpoždění, zda mají na něj čekat či nikoliv.
Dalším opatřením má být "vyladění" odbavovacího zařízení. Až šest sekund potřebují nové čipové karty na načtení údajů do přístroje umístěného u řidiče. Když se nakupí fronta, zpoždění už činí až jednu minutu.
Dalším problémem jsou chybějící jízdní řády či změna umístění zastávek. Mnohé autobusy změnily intervaly příjezdů a odjezdů i trasování linek. Došlo i ke změně tarifů a cen jízdenek, přestaly platit staré čipové karty a cestující si museli opatřit nové.
Někteří dopravci se navíc potýkali s vlastními problémy. Třeba v Teplicích došlo k propojení městské hromadné dopravy (MHD) a meziměstských spojů díky stejnému dopravci Arriva Teplice. Díky tomu ale muselo dojít ke kompletní výměně čipových karet a ve městě se u výdejních a prodejních míst tvořiliy až 50metrové fronty.
K tomu dopravce byl ve sporu s vlastními řidiči kvůli snížení platů. Zhruba 30 řidičů zaměstnavateli dalo výpověď či odešlo na nemocenskou.
I na základě zkušeností Jaroslava Komínka přímo z terénu Ústecký kraj od března 2015 přistoupí k úpravě jízdních řádů. Ty přitom začaly platit od 1. ledna 2015. Podle kraje se mají především upravit školní spoje, změnit by se mělo i odbavování dětí. Cílem kraje je přesvědčit rodiče, aby dětem pořídili čipovou kartu.
ČTĚTE: Problémy s novou autobusovou dopravou. Vše vyřešíme, tvrdí kraj