Tunel v Pastýřské stěně? V Děčíně projednávají tři varianty obchvatu

Pastýřská stěna v Děčíně. Foto: archiv SeveročeskýDeník.czPastýřská stěna v Děčíně. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz

Děčín - O třech aktuálních variantách silničního obchvatu jednali na děčínském magistrátu zainteresované strany. A ani jedna není považována za nejlepší.

Reklama

"Není jednoduché najít společnou řeč se všemi zúčastněnými stranami. Každé řešení se bohužel dotkne někoho z nás, nicméně pro rozvoj města je dopravní napojení na D8 nezbytné," řekl děčínský primátor František Pelant (ČSSD).

Z jednání vyplynulo, že bude zpracována studie proveditelnosti na dvě ze tří variant navržených Děčínským fórem.

První z navrhovaných možností by vedla po stávající silnici Děčín – Ústí nad Labem, tedy přetrasování silnice I/13 po realizaci Vilsnické a Kladrubské spojky a probíhající realizace silnice Liberec – Hrádek nad Nisou – SRN.

Druhá, tzv. zelená varianta zachovává obslužnost Jílového i Děčína a využívá případnou Vilsnickou spojku. Jedná se o obchvatovou variantu, která v podstatě kopíruje variantu údolím Chrochvického potoka. Vedena je však v mnohem větší vzdálenosti od navrhované trasy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Všechny varianty Děčínského fóra nejsou technicky zpracovány, jsou pouze ve fázi návrhu.

Jedna z posledních variant, se kterou přišlo ŘSD, by měla vést tunelem v Pastýřské stěně a následně téměř třicet metrů vysokým mostem nad údolím Jílovského potoka. Druhá varianta by vedla dopravu z Děčína údolím Chrochvického potoka, minout by měla Horní Oldřichov a zamířit k dálnici. Pro vedení města jsou obě varianty nepřípustné.

"Neumím si představit, že by do centra města na dohled zámku jezdilo denně takové množství aut, z velké části kamionů," řekl náměstek primátora Pavel Sinko. Vedení města se klaní k variantě Chrochvického potoka.

Vhodnou trasu pro stavbu dálničního přivaděče hledají oborníci už od sedmdesátých let minulého století. V Děčíně se kumuluje několik problémů najednou. Leží v blízkosti chráněné krajinné oblasti a ke stavbě je třeba souhlas ochranářů. Členitý terén vyžaduje náročnější a tím a dražší stavbu.

Navíc rozložení města nenabízí žádnou variantu, která by se vyhnula všem obydleným částem. Každá z variant tak byla spjata i s peticemi a aktivitami různých občanských sdružení. Případnou výstavbu dálničního přivaděče bude plně hradit a řešit stát.

-br-

Reklama
Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat/zobrazit komentáře

» Další zprávy z regionu Děčínsko

Bouřky zaměstnaly hasiče. Každou chvíli měli výjezd! Bouřky zaměstnaly hasiče. Každou chvíli měli výjezd!
Budeme chtít Nymburk ještě překvapit, tvrdí po prvním finále děčínský Pomikálek Budeme chtít Nymburk ještě překvapit, tvrdí po prvním finále děčínský Pomikálek
Basketbalisté Děčína jsou znovu ve finále ligy Basketbalisté Děčína jsou znovu ve finále ligy

Chebsko a Děčínsko (Šluknovsko): Regiony u německých hranic s velkými rozdíly. Víme proč! Chebsko a Děčínsko (Šluknovsko): Regiony u německých hranic s velkými rozdíly. Víme proč!
Sesuv půdy na trať z Dolního Žlebu do Bad Schandau zastavil mezinárodní rychlíky Sesuv půdy na trať z Dolního Žlebu do Bad Schandau zastavil mezinárodní rychlíky
Kaňon Labe od Lovosic po Hřensko míří do seznamu Natura 2000 Kaňon Labe od Lovosic po Hřensko míří do seznamu Natura 2000


Komentáře