Tunel pod Ústím nad Labem nevznikne. Vedení města nezaplatí studii
Ústí n/L. - Ústecký tunel typu pražské Blanky nevznikne. Nové vedení města zrušilo tendr na zhotovitele studie čtyřkilometrové podzemní liniové stavby. Ta se měla stát dálničním přivaděčem a vyřešit dopravu v centru u řeky.
Nové vedení ústecké radnice vzniklé po puči v ANO Ústí nad Labem revokovalo rozhodnutí svých předchůdců a nezaplatí studii proveditelnosti na možnost stavby. Podle náměstka primátorky Jiřího Madara (UFO) předchůdci zadali zhotovení studie bez výběrového řízení.
Dalším důvodem je nezajištěné případné budoucí financování projektu, který odmítlo ministerstvo dopravy. Podle předchozícho vedení města stavbu měl financovat stát. Se záměrem se neztotožnilo ani město Děčín, které dlouhodobě usiluje o vybudování přivaděče k dálnici D8. Ve hře je varianta na Jílové a Libouchec, tedy v trase stávající silnice I/13.
Naopak ústecká varianta s tunelem počítala převedení dopravy z Děčína k Labi, kde vede silnice I/62. V oblasti ústeckého Krásného Března měla silnice být zavedena pod zem a její vyústění by bylo k silnici II/613 směr Trmice a dálnice D8.
Podle ministerstva dopravy má uvažovaný přivaděč z Děčína přes Jílové řešit i tranzitní dopravu směr Děčín bez nutnosti zatěžovat silnici v údolí mezi Děčínem a Ústím nad Labem.
Vedení krajského města chce prý dopravu řešit. Avšak Jiří Madar vidí případné zkapacitnění I/62 a průtah Ústím nad Labem v režii státu, který by měl být i zadavatelem studie.
V současnosti již opoziční PRO!Ústí v čele s Martinem Hausenblasem rozhodnutí vedení města kritizuje s poukazem na nedostatečnou prorozvojovou infrastrukturu.
ČTĚTE: Ústí chce městský tunel. Má propojit Děčín s dálnicí D8