Rychlovlak na trase Praha - Litoměřice pojede v roce 2030, tvrdí šéf SŽDC
Praha, Litoměřicko - Za 15 let by měl profrčet rychlovlak v úseku Praha - Litoměřice. První rychlotrať totiž podle slibu ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavla Surého má být dokončena v roce 2030.
Na vysokorychlostní trati by měly jezdit vlaky rychlostí 300 až 350 km/hod. V první fázi má být vybudována trať v úseku Praha - Litoměřice, dále Brno - Břeclav a část tratě mezi Prahou a Brnem. Další úseky mají být hotovy do roku 2050.
Ředitel SŽDC to uvedl na čtvrteční (5.11.2015) konferenci o regionální železniční dopravě.
Kromě mezinárodních spojů typu vlaků francouzského TGV či německého ICE mají být vysokorychlostní tratě využívány i pro vlaky ve vnitrostátní přepravě s minimální rychlostí 160 kilometrů v hodině.
Jenže i tyto plány narážejí na překážky. SŽDC a ministerstvo dopravy v současnosti pracuje na studii proveditelnosti a vytyčení tras, kudy by měly plánovaná rychlá železniční spojení vést. Naráží ale na odpor samosprávy v řadě obcí, kterými by měly tratě procházet.
Odpor je u řady obcí na Roudnicku a Litoměřicku.
ČTĚTE: Plán 2030: Napojit na vysokorychlostní trať kromě Ústí n. L. i Mostecko
Přes Ústí nad Labem má vést rychlotrať. 16 kilometrovým tunelem přes České středohoří
Ústecká radnice chce zastávku rychlovlaku ve městě. Trať je zatím vedena mimo