Rychlodráha do Drážďan jako sci-fi? Výstavba má začít až za 18 let

Rychlovlak, ilustrační foto. Foto: archiv Pixabay.com
Rychlovlak, ilustrační foto. Foto: archiv Pixabay.com

ÚSTECKÝ KRAJ - Až v roce 2035 by měla začít výstavba na českém území nové vysokorychlostní železnice z Prahy do Drážďan. Jak dlouho se má stavět a kolik bude stát, to zatím nenů vůbec zřejmé.

Reklama

Sice se o vysokorychlostní trati (VRT) z Prahy do Drážďan mluví několik let, ale výstavba má začít až za 18 let. Uvedl to premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) po setkání se saským předsedou zemské rady Stanislawem Tillichem.

VRT by měla vést z Prahy přes Roudnicko, Litoměřicko a Ústecko do Drážďan. Tamní vláda nyní jedná o zařazení trati do spolkového plánu výstavby dopravní infrastruktury.

VRT z Drážďan by měla vést do Berlína a Hamburku.

Podle Bohuslava Sobotky česká strana musí do roku 2035 připravit všechny podklady k tomu, aby se vysokorychlostní železnice mohla začít stavět.

Oba politici se shodli, že VRT má výrazně zatraktivnit středoevropský prostor. Nejen v případě Česka, ale i Saska by nová železnice měla zajistit ekonomický růst obou zemí, a to i díky přímému napojení se světovými trhy.

Přímé napojení na hamburský přístav by Sasku i Česku podle politiků výrazně pomohlo.

Reklama

Hodnocení

3 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře