PŘEHLED. Veřejnou dopravu v Ústeckém kraji čekají novinky

Nové zelené autobusy již jezdí v Ústeckém kraji. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz
Nové zelené autobusy již jezdí v Ústeckém kraji. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz

Ústecký kraj - Nový systém se připravoval více než dva roky a změny přinesou změny v dopravě v Ústeckém kraji. Jedním z cílů nosvého systému podle krajského úřadu je umožnit cestovat na jeden doklad po celém kraji i v městských dopravách a v budoucnu i na železnici.

Reklama

„Koncem roku končí osmileté smlouvy s dopravci a vedení kraje už dlouho připravovalo nové. Ze soutěže vzešli noví dopravci, kteří začnou plnit desetiletou zakázku právě v lednu 2015. Začne platit integrovaný tarif, který propojí několik dopravců v jeden systém, kdy jedinou jízdenkou můžete projet celý kraj bez ohledu na dopravce,“ řekl Jaroslav Komínek, krajský radní pro oblast dopravy.

Městská doprava bude s krajským systémem spolupracovat. První budou Teplice, kde bude od ledna 2015 městská a krajská doprava plně propojena, částečná integrace s ústeckou MHD je dohodnuta pro okolí Ústí nad Labem. Ostatní města se postupně připojí.

V regionální dopravě se opět zavede časové předplatné jízdné. Na sedmi, třiceti a devadesátidenní jízdenku můžete jezdit, kolikrát chcete.

Všechny dosavadní vozy budou nahrazeny novými zelenými autobusy. Jsou nízkopodlažní, klimatizované a vybavené moderním informačním systémem a hlášením zastávek. Je to 240 autobusů a kraj kontroloval jejich výrobu přímo u dodavatelů.

Systém „Doprava Ústeckého kraje“ myslí i na cyklisty, což se projeví až od dubna. V cyklistické sezóně vyjede zhruba 36 linek, kde bude umožněna přeprava cyklistů, což je velký nárůst proti dnešnímu provozu.

"Celkový počet krajských autobusů sice o něco klesl, ale najede se s nimi více kilometrů. Jízdní řády jsou posíleny zhruba o pět procent a na většině linek přibudou nové spoje. Novinkou bude i zastavování na znamení. Autobusy na zavolání umožní obsluhu menších vesnic, kam by pravidelně nezajížděly," uvedl mluvčí kraje Zdeněk Rytíř.

Podle kraje ten, kdo jezdí častěji, bude mít další výhody. Při použití elektronické peněženky se z ní odečte platba menší o 10 procent, než při platbě v hotovosti.

"Výraznou úsporu proti jednotlivým jízdenkám získá cestující s časovou jízdenkou, se kterou může na vybrané trase v určitém časovém období jezdit neomezeně. Kdo jezdí pravidelně do práce po trase, kde ho jízdné stojí 20 korun, zaplatil by za měsíc za jednotlivé jízdy 800 korun. Pokud si koupí časovou třicetidenní jízdenku, přijde ho jen na 520 korun," dodal mluvčí.

ČTĚTE:  Nové zelené krajské autobusy už jezdí po Ústeckém kraji

Reklama

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře