PŘEHLED. Veřejnou dopravu v Ústeckém kraji čekají novinky
Ústecký kraj - Nový systém se připravoval více ne dva roky a změny přinesou změny v dopravě v Ústeckém kraji. Jedním z cílů nosvého systému podle krajského úřadu je umonit cestovat na jeden doklad po celém kraji i v městských dopravách a v budoucnu i na eleznici.
Koncem roku končí osmileté smlouvy s dopravci a vedení kraje u dlouho připravovalo nové. Ze soutěe vzeli noví dopravci, kteří začnou plnit desetiletou zakázku právě v lednu 2015. Začne platit integrovaný tarif, který propojí několik dopravců v jeden systém, kdy jedinou jízdenkou můete projet celý kraj bez ohledu na dopravce, řekl Jaroslav Komínek, krajský radní pro oblast dopravy.
Městská doprava bude s krajským systémem spolupracovat. První budou Teplice, kde bude od ledna 2015 městská a krajská doprava plně propojena, částečná integrace s ústeckou MHD je dohodnuta pro okolí Ústí nad Labem. Ostatní města se postupně připojí.
V regionální dopravě se opět zavede časové předplatné jízdné. Na sedmi, třiceti a devadesátidenní jízdenku můete jezdit, kolikrát chcete.
Vechny dosavadní vozy budou nahrazeny novými zelenými autobusy. Jsou nízkopodlaní, klimatizované a vybavené moderním informačním systémem a hláením zastávek. Je to 240 autobusů a kraj kontroloval jejich výrobu přímo u dodavatelů.
Systém Doprava Ústeckého kraje myslí i na cyklisty, co se projeví a od dubna. V cyklistické sezóně vyjede zhruba 36 linek, kde bude umoněna přeprava cyklistů, co je velký nárůst proti dnenímu provozu.
"Celkový počet krajských autobusů sice o něco klesl, ale najede se s nimi více kilometrů. Jízdní řády jsou posíleny zhruba o pět procent a na větině linek přibudou nové spoje. Novinkou bude i zastavování na znamení. Autobusy na zavolání umoní obsluhu meních vesnic, kam by pravidelně nezajíděly," uvedl mluvčí kraje Zdeněk Rytíř.
Podle kraje ten, kdo jezdí častěji, bude mít dalí výhody. Při pouití elektronické peněenky se z ní odečte platba mení o 10 procent, ne při platbě v hotovosti.
"Výraznou úsporu proti jednotlivým jízdenkám získá cestující s časovou jízdenkou, se kterou můe na vybrané trase v určitém časovém období jezdit neomezeně. Kdo jezdí pravidelně do práce po trase, kde ho jízdné stojí 20 korun, zaplatil by za měsíc za jednotlivé jízdy 800 korun. Pokud si koupí časovou třicetidenní jízdenku, přijde ho jen na 520 korun," dodal mluvčí.
ČTĚTE: Nové zelené krajské autobusy u jezdí po Ústeckém kraji