Plán 2030: Napojit na vysokorychlostní trať kromě Ústí n. L. i Mostecko

Mapa s plánovanou trasou Praha - Litoměřice. Zdroj: www.railvolution.net/czechraildaysMapa s plánovanou trasou Praha - Litoměřice. Zdroj: www.railvolution.net/czechraildays

Mostecko, Lovosicko - Vysokorychlostní trať (VRT) z Prahy do Litoměřic by měla mít i odbočku do Lovosic a Mostu. Tím by vzniklo rychlejší vlakové spojení mezi Prahou a západní částí Ústeckého kraje. Počítá s tím plán Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Reklama

Z Prahy do Litoměřic, a odtud 16 kilometrovým tunelem přes České středohoří do Ústí nad Labem. To je nová varianta trasy vysokorychlostní trati pro rychlovlak typu TGV, který by na dálkové trase Berlín - Praha - Brno měl jezdit rychlostí až 300 km/hodinu. Trať má mít co nejméně zatáček a být co nejpřímější.

VRT je určena především pro dálkovou dopravu po Evropě. Má urychlovat vzdálenosti mezi hlavními městy. Proto původní varianta z 90. let počítala jen se zastávkou v Praze a zbytek českého území měl sloužit jen jako koridor.

Tato varianta ale je minulostí. České ministerstvo dopravy chce nově budovanou železniční trať využít i pro rychlíkovou dálkovou dopravu.

Tři typy vlaků

"Současné modernizované koridory pro vlaky typu EuroCity a InterCity musí být v ČR dokončeny do konce roku 2020. S VRT počítáme až kolem roku 2030," řekl pro SeveročeskýDeník.cz Jakub Ptačinský, mluvčí SŽDC. "V případě VRT Praha - Litoměřice počítáme s vybudováním nových nádraží v Roudnici nad Labem a Litoměřicích. Cílem je pak napojit Ústí nad Labem."

K čemu ale nová nádraží mají sloužit, když po VRT profrčí rychlovlak do Berlína, a to bez zastavení? "Uvažujeme o třech linkách. Na vysokorychlostní trati bude jezdit rychlovlak Praha - Berlín bez zastávky na českém území. Pak po této trati bude jezdit rychlíkový vlak určený pro cestující z Česka. A na původní trati, té současné, pak osobní zastávkové vlaky a nákladní vlaky. Ty by na nově budované VRT jezdit neměly," vysvětlil Jakub Ptačinský.

Nová trať Lovosice - Most

Vzniknout by také měly odbočky. Nová VRT by pokračovala klasickou tratí do Lovosic a odtud na úpatí Českého středohoří do Mostu. V současnosti tu vede stará železniční trať nazývaná jako Švestková dráha a SŽDC ji hodlá prodat. Po této trati osobní vlaky v pravidelné veřejné dopravě už nejezdí přes čtyři roky.

"Počítáme s napojením Mostecka s Prahou přes Lovosice," potvrdil Jakub Ptačinský ze SŽDC. Mostecko a Chomutovsko by se tak dočkalo rychlejšího spojení s hlavním městem. Nyní vlaky zajíždějí přes Teplice a Ústí nad Labem do Lovosic.

ČTĚTE: Přes Ústí nad Labem má vést rychlotrať. 16 kilometrovým tunelem přes České středohoří

SŽDC připravuje k prodeji trať Čížkovice - Obrnice. Za desítky milionů korun

Reklama
Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat/zobrazit komentáře

» Další zprávy z regionu Mostecko

Sever Čech trápí zápřednice. Zvýšený výskyt hlásí Chomutov a Most Sever Čech trápí zápřednice. Zvýšený výskyt hlásí Chomutov a Most
Smrt v přímém přenosu na sociální síti. Dívka zemřela při autonehodě Smrt v přímém přenosu na sociální síti. Dívka zemřela při autonehodě
Chci se prosadit v reprezentační dvacítce, říká litvínovský Kristian Reichel Chci se prosadit v reprezentační dvacítce, říká litvínovský Kristian Reichel

Urve Litvínov přímý postup do čtvrtfinále? Naposledy překvapil Kometu Brno Urve Litvínov přímý postup do čtvrtfinále? Naposledy překvapil Kometu Brno
Litvínov zradila koncovka, Olomouci nedal gól. Příště bude hájit třetí místo ve Zlíně Litvínov zradila koncovka, Olomouci nedal gól. Příště bude hájit třetí místo ve Zlíně
Dětští příznivci klaunománie měli zbraně, policie zasáhla Dětští příznivci klaunománie měli zbraně, policie zasáhla


Komentáře