Nebezpečná D8 v Českém středohoří? Stavaři ji zajistí proti sesuvům

Dálnice. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz
Dálnice. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz

ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ - Dálnice D8 je nejen podle geologů, ale už i podle ministra dopravy Dana Ťoka (nez. za ANO) problémová v úseku přes České středohoří. Stavaři budou dodatečně autostrádu zabezpečovat proti možným budoucím sesuvům.

Reklama

Trasa dálnice mezi Lovosicemi a Řehlovicemi na Ústecku je vedena v nestabilním prostředí. Podle ministra Dana Ťoka si území vyžádá hloubkové odvodnění a monitoring.

Ministr se minulý týden sešel se zástupci Ústavu struktury a mechaniky hornin AV ČR, který vypracoval studii příčin sesuvu při deštích v červnu 2013. Cílem bylo vyjasnění názorů na to, jak výsledky studie interpretovat veřejnosti.

Tehdy se část zeminy z blízkého kamenolomu utrhla a strhla i vybudované dálniční těleso. Zemina se začala odtěžovat na jaře 2016.

"Nedorozumění ohledně interpretace jsme si vysvětlili. Není žádný rozpor mezi ministerstvem dopravy a ústavem struktury a mechaniky hornin. Příčinou sesuvu byly nadměrné srážky a činnost kamenolomu Dobkovičky s nedostatečným odvodněním srážek," řekl Dan Ťok.

Podle ministra dopravy nelze říci, že na úseku mezi Bílinkou a Řehlovicemi další sesuv nehrozí, ale jeho nebezpečí není akutní.

"Jsme schopni dálnici zabezpečit tak, aby se sesuvy daly eliminovat," ujistil Dan Ťok.

Ředitel ústavu Josef Stemberk znovu zopakoval, že svah je nestabilní, což se vědělo od 60. let minulého století.

Ministr dopravy znovu ujistil, že v úseku přes České středohoří budou motoristé jezdit od 16. prosince 2016.

Reklama

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře