Nádraží se brzy opravovat nebudou. Všechny chce koupit realitní magnát

Vlakové nádraží Teplice. Foto: archiv SeveročeskýDeník.czVlakové nádraží Teplice. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz

ČR - Realitní skupina CPI Property Group miliardáře Radovana Vítka chce odkoupit všechny nádražní budovy za čtyři miliardy korun. Dosud se počítalo, že je získá státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta chtěla začít nádraží opravovat.

Reklama

Převod nádraží z Českých drah na SŽDC schválila vláda v roce 2015 a následně ji schválil řídicí výbor ČD. Převod by se měl týkat zhruba 1500 nádražních budov.

Jenže nyní nastala nová situace. CPI Property Group nabídla částku o 800 milionů korun vyšší než je suma, za kterou má budovy od Českých drah získat SŽDC.

"Je otázkou, zda se to dá nazvat nabídkou. Každopádně dopis od pana Vítka přišel a budeme se jím zabývat," řekl serveru iDnes.cz předseda dozorčí rady Českých drah Milan Feranec.

CPI Property Group  zatím nechce konkretizovat, jaký má s nádražními budovami záměr.

Případ převodu nádraží z ČD na SŽDC nyní dostává trhlinu. České dráhy jsou akciovou společností a musí se proto chovat s péčí řádného hospodáře. To znamená, že nesmí prodávat majetek zbytečně levně.

Navíc s variantou, že by všechna nádraží v Česku získala soukromá firma, nebude souhlasit část politické scény. Nádraží jsou klíčovými body v dopravní síti a řada politiků bude proti jejich vyvedení soukromníkům.

ČTĚTE:  Rekonstrukce nádražních budov jsou o kus blíže. Vláda odklepla převod

Reklama
Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat/zobrazit komentáře

» Další zprávy z regionu Česko

Poslední prázdninový týden: Nejdřív tropy, pak déšť Poslední prázdninový týden: Nejdřív tropy, pak déšť
Prezidenta si čeští voliči zvolí v půli ledna 2018 Prezidenta si čeští voliči zvolí v půli ledna 2018
Vydatné bouřky v severních Čechách utnou vysoké teploty Vydatné bouřky v severních Čechách utnou vysoké teploty

Každodenní kolony u Prahy na D8. Řidiči se musí obrnět trpělivostí Každodenní kolony u Prahy na D8. Řidiči se musí obrnět trpělivostí
Na hodinu 180, skoro 28 tisíc měsíčně. I tak třetina německé mzdy Na hodinu 180, skoro 28 tisíc měsíčně. I tak třetina německé mzdy
Zelené autobusy útočí na žluté. Vydělají na tom i Severočeši? Zelené autobusy útočí na žluté. Vydělají na tom i Severočeši?


Komentáře