Musíme to opravit 🙂. A silničáři nikde, jen rozkopané silnice. Proč?

Masarykova ulice v Teplicích. Foto: archiv SeveročeskýDeník.czMasarykova ulice v Teplicích. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz

SEVERNÍ ČECHY /SONDA/ - Není to nešvar jednoho místa, ale mnoha úseků po celých severních Čechách. Na jaře silničáři rozkopou a vyfrézují silnice. A pak týdny až měsíce žádná práce. Proč se tak děje?

Reklama

SeveročeskýDeník.cz nabízí jeden pohled, proč je na českých silnicích tak tristní stav.

Denně to mají lidé a řidiči před očima. Masarykova ulice v Teplicích, křižovatka v Přestanově, příjezd do Lovosic, výstavba Vilsnické spojky v Děčíně, hlavní tah mezi Bílinou a Mostem, silnice od Třebenic na Lovosice - a lze pokračovat...

Nejvíce to znají řidiči, co jezdí po D1 z Prahy do Brna. Dlouhé úseky uzavřené dálnice, kde nejsou vidět pracující dělníci.

Před dvěma lety ministr dopravy Dan Ťok (nestr. za ANO) prohlásil, že důvodem pomalé výstavby je nemožnost noční práce kvůli hlukovým limitům.

Jenže "obstrukce" jsou zejména na straně stavebních firem.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) stále "dokola točí" prakticky ty samé firmy. V branži totiž velkých silničářských firem s potřebnou technikou zase tolik není.

Technika "pendluje" z jedné stavby na druhou, a to napříč republikou.

ŘSD naplánuje několik staveb a výstaveb najednou a protože je krátká stavební sezóna (od jara do podzimu - v zimě nefungují obalovny asfaltu) staveb je hodně a času málo.

Tyto speciální stroje ovládají a řídí specialisté. A jejich stroje se převážejí.

Dalším aspektem je nedostatek dělníků. Firmy je rovněž přemisťují z místa na místo. Pak to funguje zhruba takto: Dnes dělají na jedné stavbě, druhý den na další a třetí den na třetí...

Do stavebního procesu zasahují nutné technologické přestávky, počasí a také je omezená kapacita betonárek a obaloven.

To ale není všechno.

ŘSD sice vysoutěží opravu daného úseku, stavební firma kalkuluje podle projektu. Pokud se ale zjistí, že podloží silnice je zcela jiné než se předpokládalo, stavba se zastaví a začnou dohady o technologii a ceně.

V kombinaci s opravami a výstavbou nových silnic pak vznikají situace, kdy se vyfrézuje Masarykova ulice v Teplicích a pak měsíce se nic neděje. Nebo pětikilometrový úsek u Lovosic se opravuje od dubna - a stále není hotovo...

Reklama
Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

3.33 hvězdiček / Hodnoceno: 18x


Přidat/zobrazit komentáře

» Další zprávy z regionu Teplicko

SŽDC opraví i severočeská nádraží SŽDC opraví i severočeská nádraží
Mladík srazil cyklistku a ujel. Ta mezitím zemřela Mladík srazil cyklistku a ujel. Ta mezitím zemřela
Teplice předčily Jihlavu, podle kouče Šmejkala měli mít v tabulce bodů více Teplice předčily Jihlavu, podle kouče Šmejkala měli mít v tabulce bodů více

Martin Fillo: Mrzí mě neproměněná šance, aspoň máme bod Martin Fillo: Mrzí mě neproměněná šance, aspoň máme bod
S Pekhartem si pořád voláme, říká Jan Vošahlík, který málem slavil titul s Jabloncem a nyní chce úspěch v Teplicích S Pekhartem si pořád voláme, říká Jan Vošahlík, který málem slavil titul s Jabloncem a nyní chce úspěch v Teplicích
David Vaněček: Proti Dukle jsme už museli uspět, což se povedlo David Vaněček: Proti Dukle jsme už museli uspět, což se povedlo


Komentáře