Lovosice = Babišov aneb taktika nedůvěry AB v praxi

Andrej Babiš. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz
Andrej Babiš. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz

SEVERNÍ ČECHY /KOMENTÁŘ/ - Společnost Lovochemie z holdingu Agrofert je velkým zaměstnavatelem v Lovosicích. ANO v tomto městě získalo ve volbách do Sněmovny přes 47 procent.

Reklama

ANO ovládlo všechna bývalá okresní města v Ústeckém kraji. V Děčíně a v Chomutově získalo přes 38 procent hlasů. V Teplicích to bylo 37,16 procenta, v Ústí nad Labem to bylo 36,37 procenta.

Z bývalých okresních měst získalo ANO nejméně v Litoměřicích, a to 30,4 procenta hlasů.

Za rok se konají komunální volby.

ANO v Lovosicích vládne s KSČM. Hnutí Andreje Babiše získalo ve volbách v roce 2013 rovněž silnou podporu, avšak oproti letošnímu výsledku "jen" 32,04%.

Druzí byli komunisté a třetí sociální demokraté, kteří měli kolem 17-19 %.

V letošních volbách ANO získalo 47,18%, komunisté a sociální demokraté propadli pod 8 procent. Více měli i občanští demokraté.

Jak je to možné?

V Lovosicích je zřejmě vytvořen systém podle modelu řízení Andreje Babiše. Ten podle interního průzkumu redakce za uplynulé čtyři roky spočívá ve vyvolávání obav, nedůvěry až strachu ze šéfa.

Andrej Babiš umí těžit z toho, že si jednotliví členové vedení firem z holdingu navzájem nedůvěřují a soupeří mezi sebou, o to více však jsou loajální k šéfovi. (zdroj: zde a zde).

Stejnou taktiku z Agrofertu si přenesl i do řízení ANO.

V Ústeckém kraji jsou momentálně tři významní členové, kteří hlídají své "ovečky". Jsou to Richard Brabec, Jan Richter a Pavel Elias. (zdroj: zde).

V další linii jsou to lidé spjatí přímo či nepřímo s Agrofertem.

Na manažerském postu - jako zaměstnanec ANO - figuruje krajský manažer Jakub Komárek.

ANO je rozděleno na politiky, kteří se svým způsobem podřizují manažerskému týmu.

Ten má členění podle krajů. Krajští manažeři jsou podřízení tzv. centrálnímu týmu ANO v Praze. (zdroj: zde).

ANO de facto funguje jako firma. Najdeme zde divizi analýzy, divizi regionální podpory, divizi komunikce či nových médií. A je tu i hlavní manažer.

Jednotliví politici jsou v přeneseném slova smyslu jako zaměstnanci. Ti jsou buď dosazováni na kandidátky nebo naopak velmi rychle "vyobcováni". Lze si to představit jako v hokejovém týmu, kdy trenér dosazený majitelem nasazuje do první, druhé či třetí lajny hráče. (zdroj: zde).

Když se krajskému politickému šéfovi někdo znelíbí - jako například dnes už bývalý olomoucký hejtman Ota Košta - krajský předseda, hejtman a poslanec Ladislav Okleštěk se postará o dodání informací šéfovi, tedy Andreji Babišovi a ten zvyklý z Agrofertu, kdy svým ředitelům, když je vyhazoval, prý posílal i v noci SMS, že končí, dá polibek smrti. (zdroj: zde a zde.).

Využije pro to i svá média. Zažil to nejen bývalý olomoucký hejtman, ale i bývalá ministryně spravedlnosti Helena Válková. O její "popravu" se menším seriálem článků postaraly Lidové noviny z holdingu. (zdroj: zde a zde).

Nebo Andrej Babiš volí i metodu nezájmu. To si vyzkoušel například liberecký primátor Tibor Batthyány, dnes už také bývalý člen ANO. (zdroj: zde).

Zpět ale do Lovosic.

Systém řízení a propojení firmy se samosprávou lze ilustrovat na lovosické radnici.

Vladimír Hieke a Libuše Tomanová. Oba radní města, kteří pracují v Lovochemii. Zatímco Hieke pracuje v oddělení zásobování, Tomanová v personálním oddělení. (zdroj: zde, zde, zde).

SOUVISEJÍCÍ: V čem tkví kouzlo marketingu a PR hnutí ANO?

O článku:

Komentář je jedním z nejdůležitějších analytických novinářských útvarů. Vyjadřuje stanovisko autora nebo daného média k určité události. Je blízký především zprávě, kterou doplňuje o (osobní) hodnocení a zdůvodněné závěry. (zdroj: zde).

Reklama

Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře