Koženkové vozy Českých drah do Děčína či přes Chomutov do Chebu mají skončit

Železniční souprava Českých drah. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz
Železniční souprava Českých drah. Foto: archiv SeveročeskýDeník.cz

Ústecký kraj - Staré koženkové vozy Českých drah jsou stále nasazovány na rychlíkové spoje z Prahy do Děčína a přes Ústí nad Labem, Chomutov až do Chebu. "Měli bychom to změnit co nejdříve," tvrdí generální ředitel ČD Pavel Krtek.

Reklama

Zatímco cestující na trati Praha - Ostrava si mohou vybírat ze tří železničních dopravců, kteří se předhánějí v kvalitě vozů, celé roky je na další důležité trati Praha - Děčín a Ústí nad Labem - Cheb stav téměř stejný - neutěšený.

"Od roku 2008 jsme za vozidla utratili 38 miliard korun, na pokrytí všech vlaků to ještě nestačí. Proto modernizujeme dál a postupně zlepšujeme služby i na zbývajících výkonech. Samozřejmě se na nákup nových vlaků snažíme využít také dotační tituly," řekl pro magazín ČD pro vás generální ředitel a předseda představenstva Českých drah (ČD) Pavel Krtek.

Ten je přesvědčen, že hodně cestujících tuto změnu vnímá. "Dnes už tisíce spojů denně zajišťujeme úplně novými nebo modernizovanými vlaky. Ti, co vlakem jezdí, to vědí. Všem ostatním to musíme říct. Nesedíme a nečekáme. Postupně se snažíme napravit to, co se léta zanedbávalo. Všichni chceme, aby to šlo rychleji, ale prostředky máme limitní," konstatoval Pavel Krtek.

A kde šéf Českých drah vidí největší problém? "Mrzí mě třeba rychlíky do Děčína, některé rychlíky do Brna a rychlíky do Chebu přes Ústí nad Labem. Tam nasazujeme stále staré koženkové vozy, to bychom měli změnit co nejdříve," uvedl Pavel Krtek.

Jedním z názorů veřejnosti, potažmo cestujících, je, že cesta k lepšímu cestování  vede přes možnost otevření železniční tratí více dopravcům. Jako příklad je uváděna trasa Praha - Ostrava, kde kromě SC Pendolino od Českých drah jezdí i soupravy soukromých dopravců LEO Expres a RegioJet.

Podle šéfa ČD je lepší, když stát investuje do vlaků, na které má jako objednatel přímý vliv. "Nejsem proti otevření trhu, neboť na lince Praha - Ostrava už otevřený je. Na lukrativní trase jezdí vlaky téměř každou půlhodinu. Ovšem pravdou je, že dnes obsloužení této linky stojí stát více peněz než dřív," podotkl Pavel Krtek.

"Jednoduše řečeno: Trh se otevřel, ale základní podmínky státem nastaveny nejsou," dodal generální ředitel ČD.

Reklama

Hodnocení

4.29 hvězdiček / Hodnoceno: 7x


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře