Kauza D8. K dostavbě dálnice chybí most mezi tunely. Projekt se předělává
Lovosicko /EXKLUZIVNĚ/ - Nejen likvidace sesunutého svahu nad Prackovicemi nad Labem a problematická výstavba mimoúrovňové křižovatky v Řehlovicích, stavbaři se u výstavby dálnice D8 zasekli i u budování přemostění mezi oběma tunely v Českém středohoří.
Jak SeveročeskýDeník.cz zjistil, dosud neprobíhá výstavba mostu mezi oběma tunely Kubačka a Prackovice. Přitom ministr dopravy Dan Ťok v úterý (13.1.2015) zopakoval, že dálnice bude průjezdná do konce roku 2016.
Ovšem zpoždění má být způsobeno především nutností sanovat dálniční těleso pod lomem Dobkovičky a řehlovickou estakádou, kde se dodatečně zjistilo nestabilní podloží a ložiska uhlí.
To samé se ukázalo i při zakládání mostu mezi tunely v nitru Českého středohoří. Výstavba přemostění se zasekla, předělává se projekt.
"Z důvodu rizika zjištěných nepředvídatelnými fyzickými podmínkami v průběhu výstavby mostního objektu provedl člen sdružení Metrostav na svoje náklady dodatečný inženýrsko-geologický průzkum, který zohlednil do realizační dokumentace stavby, a který aktuálně probíhá připomínkovacím a schvalovacím procesem," sdělil na dotaz SeveročeskýDeník.cz mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.
"Doplňující inženýrsko-geologický průzkum navazuje na všechny předchozí průzkumné práce provedené v lokalitě mostního objektu a předportálového úseku obou navazujících tunelů Prackovice a Radejčín," konstatoval Jan Studecký. "Průzkum současně ověřil a v určitých pasážích upřesnil založení předmětného objektu respektující dříve provedené průzkumy."
ČTĚTE: Kauza D8. Sanace má být letos hotova. Dálnice v provozu 2016