Éra elektromobilů: Severní Čechy ztrácí dech. Obří investice čekají Drážďany i Ostravu

Automobilový průmysl, ilustrační foto. Foto: archiv Pixabay.comAutomobilový průmysl, ilustrační foto. Foto: archiv Pixabay.com

SEVERNÍ ČECHY - Od Karlovarska přes Ústecko až po Liberecko by mohla vznikat jedna továrna a vývojové centrum za druhým v rámci nově nastupujícího odvětví výroby elektromobilů a autonomních vozidel. Jenže zdá se, že tyto kraje promarní příležitost. Zejména němečtí giganti volí jiné regiony.

Reklama

Občas se objeví PR články o tom, jak by třeba Ústí nad Labem se mohlo stát centrem autonomních vozidel (řízení bez řidiče) či elektromobilů.

Sice pár politiků neurčitě slibuje, že se pokouší dostat na sever Čech amerického výrobce tohoto typu aut Tesla, ta ale raději postaví továrnu v Šanghaji.

Jiní evropští giganti volí jiné regiony.

Zejména Sasko a oblast Drážďan se zřejmě stane centrem výroby samořiditelných aut a elektromobilů.

Po investici automobilky Daimler ve městě Kamenz (výroba moderních baterií pro auta) přichází jiný celosvětový výrobce automobilových náhradních součástek - Bosch.

Právě Bosch podle listu Sächsische Zeitung postaví v Drážďanech továrnu na procesory pro samořiditelná auta, neboli senzory. Do roku 2021 chce firma v saské metropoli zaměstnat až 700 lidí.

Investice do nové továrny má dosáhnout miliardy eur, firma chipy pro senzory vyvíjí od roku 2013.

Drážďany vyhrály mezi Singapurem a New Yorkem. Masivní investice tohoto typu do Saska podporuje i spolková vláda v Berlíně.

Kromě Daimleru a Bosche bude masivně investovat jiný německý koncern - Siemens.

Ten oznámil miliardové investice v Česku.

Kromě modernizace stávajících továren postaví i nové vývojové centrum v Ostravě, ve kterém plánuje zaměstnan 1800 lidí. Zhruba ve třetině případů místa vzniknou na výzkumně-vývojových, manažerských a souvisejících administrativních pozicích. V tiskové zprávě to uvedla agentura CzechInvest.

Právě v Ostravě se mají elektromotory vyvíjet.

Naopak Ústecký kraj zatím - zdá se - bude jen surovinou základnou. Na Cínovci na Teplicku vláda dala zelenou těžbě lithia. Zde mají být největší ložiska v Evropě. Lithium se využívá k výrobě baterií - kromě mobilních telefonů se lithium využívá pro výrobu elektrobaterií.

SOUVISEJÍCÍ: Práce i pro Čechy? V blízkosti českých hranic Daimler staví továrnu pro elektromobily

Vznikne ze severních Čech malé Silicon Valley? Zdatně konkuruje Sasko se 320 firmami

Česká ekonomika na rozcestí. Automatizace a robotizace ubere pracovní místa v montovnách či skladech

Vzniká aglomerace Ústí nad Labem - Teplice. Díky D8 region má napodobit Plzeňsko

Nekolová restartuje, Sobotka normalizuje. Sklady a montovny jsou budoucností Česka?

Životní úroveň v Česku jako v Německu? Víme, proč Vize TOP 09 pokulhává

Americká Tesla mění strategii. Továrna na Ústecku je jen zbožným přáním

Reklama
Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat/zobrazit komentáře

» Další zprávy z regionu Sasko

Práce i pro Čechy? V blízkosti českých hranic Daimler staví továrnu pro elektromobily Práce i pro Čechy? V blízkosti českých hranic Daimler staví továrnu pro elektromobily
Poradíme, jak získat místo. Přes 100 tisíc Čechů pracuje v zahraničí. Hitem je Německo Poradíme, jak získat místo. Přes 100 tisíc Čechů pracuje v zahraničí. Hitem je Německo
Za prací do Saska? U Pirny a Heidenau vznikne velká průmyslová zóna Oberelbe Za prací do Saska? U Pirny a Heidenau vznikne velká průmyslová zóna Oberelbe

Německé dálnice budou zpoplatněny. Jízda se prodraží, víme o kolik Německé dálnice budou zpoplatněny. Jízda se prodraží, víme o kolik
Už nejen práci, ale i bydlení nabízejí Němci. Sasové lákají Čechy jako náhradu za ty, co odešli na západ Už nejen práci, ale i bydlení nabízejí Němci. Sasové lákají Čechy jako náhradu za ty, co odešli na západ
Dva jiné světy. Co si Češi ani nevydělají, v Německu je to hranice chudoby Dva jiné světy. Co si Češi ani nevydělají, v Německu je to hranice chudoby


Komentáře