Vilsnická spojka v Děčíně v provozu. Kdy přijde na řadu Folknářská spojka?

Vilsnická spojka v Děčíně. Foto: archiv MojeDěčínsko.cz
Vilsnická spojka v Děčíně. Foto: archiv MojeDěčínsko.cz

DĚČÍN - Po takřka třiceti letech od původních plánů byla dokončena Vilsnická spojka v centru Děčína. Avšak celá estakáda nad řekou Labe není kompletní, chybí na druhé straně vybudovat Folknářskou spojku.

Reklama

Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přeložka silnice I/62 Děčín - Vilsnice je posledním z úseků komplexní přestavby průtahu silnic I/13 a I/62 městem Děčín, které umožní odvedení tranzitní dopravy z dosavadního dopravně nevyhovujícího průjezdu Ústeckou ulicí.

Zprovozněním přeložky dochází ke snížení intenzity dopravy v průmyslové zóně, ke zvýšení bezpečnosti a  plynulosti dopravy a  ke snížení hlukové zátěže a  exhalací v  obytné zástavbě. Celý úsek se nachází v intravilánu města Děčín, proto zde bude maximální povolená rychlost 50 km/h.

SOUVISEJÍCÍ: OBRAZEM: Vilsnická spojka je hotova, slouží řidičům

Silnice I/62 je nejvytíženější spojnicí měst Ústí nad Labem a Děčín. Nově zprovozněná přeložka má proto velký význam nejen pro uvedené meziměstské spojení, ale současně je také, společně se silnicí I/13, součástí mezinárodního silničního tahu E442, důležité spojnice regionálních center a  průmyslových aglomerací Karlovarského, Ústeckého a Libereckého kraje.

Aby průtah Děčínem mohl plnit komplexní funkci, potřeba je vybudovat i Folknářskou spojku.

Děčínská radnice si od vybudování spojky, která je součástí dopravního tahu severozápadem republiky, slibuje odlehčení provozu a také lepší dopravní dostupnost některých částí města.

SOUVISEJÍCÍ: Nová Vilsnická spojka v centru Děčína čeká na slavnostní otevření

Dokonce se o Folknářské spojce mluví jako o důležitější, než Vilsnické. Nová silnice má ulevit především obyvatelům Kamenické ulice. Nová silnice by navíc fungovala jako přivaděč k plánované průmyslové zóně v oblasti bývalého východního nádraží.

Folknářská spojka, která má mít podle variant od čtyř do necelých pěti kilometrů, podle dosavadních předpokladů by měla stát 1,35 miliardy korun.

Avšak úsek silnice má vést přírodně ekologicky cenným územím, proto vítězná varianta projektu musí získat všechna povolení vztahující se k posouzení vlivu na životní prostředí.

Reklama

Hodnocení

3.11 hvězdiček / Hodnoceno: 9x


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře