Tři varianty přivaděče k D8 z Děčína. Která nakonec zvítězí?

Pastýřská stěna v Děčíně. Foto: archiv MojeDěčínsko.cz
Pastýřská stěna v Děčíně. Foto: archiv MojeDěčínsko.cz

Děčín - Děčínská radnice představila na veřejném projednání 3 varianty dálničního přivaděče k D8. Kudy povede silnice, která má co nejrychleji odvézt tranzitní dopravu?

Reklama

Ústecká, Zelená a Chrochvická. To jsou tři varianty dálničního přivaděče D8 k Děčínu, které na objednávku radnice vypracovala nezávislá firma. Město s variantami seznámilo veřejnost.

Děčín dlouhodobě řeší, kudy vést silnici k D8. Lidem nejvíce vadí, že by budoucí silnice mohla být tzv. průtahem města. Chtějí spíše obchvat.

Tomu odpovídá varianta B, takzvaná zelená. Částečně i varianta A, tedy Ústecká.

Varianta A využívá silnici podél Labe. B navrhuje vedení tříkilometrovým tunelem mimo sevřené údolí Děčína. Třetí možností je takzvaná Chrochvická trasa. ta už má za sebou i proces EIA. Ochrana přírody, ochrana svahů, nutí vést trasu velmi blízko železniční trati, potoka a lidských sídel.

Podle studie by Chrochvická varianta nejlépe řešila dopravu. Na stejnou úroveň postavila odborná firma variantu B. Ovšem u této varianty jsou i vysoké náklady na stavbu a provoz tunelu.

Naopak Ústeckou varianta má být levná, může dojít k rychlému psotavení, avšak není příliš účinná.

Vedení města chce s variantami nadále počítat a řešit. To Ředitelství silnic a dálnic počítá jen  Chrochvickou a Pastýřskou variantou. Tu děčínská radnice odmítá.

ČTĚTE:  Tunel v Pastýřské stěně? V Děčíně projednávají tři varianty obchvatu

Reklama

Hodnocení

5 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře