Startuje nový web MojeDěčínsko.cz. O čem se jinde nepíše
Je to tady! Po měsících příprav startuje nový zpravodajský online deník MojeDěčínsko.cz. Denně přináší informace z Děčína s důrazem na klíčové dění ve měste. Součástí jsou i hlavní zprávy z okolních měst jako je Česká Kamenice či Benešov nad Ploučnicí nebo Jílové u Děčína.
Na mediálním trhu se na jaře 2014 zformovala nová mediální společnost, která má výrazné ambice na poli regionální a zpravodajské online žurnalistiky. Jde o společnost MediaShow Group s.r.o.
Ta částečně transformuje existující portfolio internetových serverů, ale především přivádí několik nových projektů. Vlajkovou lodí mají být regionální online deníky, které postupně zaplní celé Čechy a Moravu. A nyní na řadu přichází Děčín a MojeDěčínsko.cz, které je součástí SeveročeskýDeník.cz.
„Strategii projektu připravujeme od srpna 2013,” říká ke vzniku nové mediální společnosti Radek Pešout, poloviční spolumajitel firmy MediaShow Group a bývalý regionální novinář, který mj. stojí za serverem MediaShow.cz. I ten se stane součástí nově se rodící mediální společnosti. Vedle MediaShow.cz staví firma na desítce webů dosud zastupovaných společností ProSEO Media. Ta je přes internetového podnikatele Jana Potůčka (nemá nic společného s šéfredaktorem serveru Digizone.cz) druhým spoluvlastníkem společnosti.
Jádrem mediálních aktivit mají být vznikající zpravodajské weby v českých regionech. Již více jak rok funguje SeveročeskýDeník.cz a aktivní je už také ZápadočeskýDeník.cz.
Regionální online deníky chtějí stavět především na investigativním stylu. „Naším základem budou kauzy a investigativní témata. Přinášet ale budeme i zpravodajství, kulturu, sport či servisní informace,“ uvádí Radek Pešout, který naznačuje, že na regionálním trhu vidí pro investigativní témata prostor.
Kromě zmíněného projektu MediaShow.cz se vlajkovou lodí publicistiky stane investigativní Investigate.cz.
Posledně jmenovaný se má stát „projektem budoucnosti českého internetu“. "Část webu bude zpřístupněna a část bude placená. V placené sekci se objeví především analýzy, rozhovory a dokumenty,“ říká Radek Pešout, který zatím nechce přibližovat cenovou politiku webu.
Ve druhé fázi jsou budovány magazínové weby z oblasti cestování, financí, bydlení, zdraví a životního stylu.
MediaShow Group se chce zařadit mezi významné producenty internetového obsahu. „Celková měsíční návštěvnost všech webů portfolia se těžko odhaduje. Byznys plán je ale nastaven na efektivní organizační struktuře a reálných příjmech, které lze na mediálním trhu získat,“ řekl serveru MediaGuru.cz Radek Pešout.