Chomutovský magistrát bobtná, nabírá nové úředníky
Chomutov - Vedení města schválilo změny ve struktuře úřadu. Chce posílit rozvoj a plánování a lépe rozdělit pravomoci. Změna se týká tří odborů. Odbor rozvoj, investic a majetku města se rozdělí na dva. Jeden bude mít v gesci majetek, druhý rozvoj a investice.
Mluvčí města Jan Rödling tvrdí, že změna má přispět i k lepší kontrole investic a kvality staveb předávaných do rukou města. "Dosud to bylo v kompetenci jednoho odboru, teď bude kontrola důslednější. Personálně i organizačně budou posíleny rozvojové činnosti na magistrátu," zdůvodnil rozhodnutí vedení Chomutova.
„Chceme být moderním městem, které se rozvíjí v souladu s aktuálními trendy v těsné a časté spolupráci s veřejností. Část úřadu, která nyní plánovala rozvoj města, je jasně poddimenzovaná. Touto změnou ji posílíme, “ uvedl primátor Daniel Černý.
Rozdělovat se bude i nynější odbor stavební úřad, živnostenský úřad a životní prostředí. Vzniknou dva nové odbory, stavební a životní prostředí. Od toho si vedení města slibuje oddělení agend, které mohou jít v některých případech proti sobě.
Zcela se ruší odbor kanceláře tajemníka. Vedle nových samostatných odborů se zřizuje odbor kancelář primátora. "Kancelář primátora byla dosud nestandardně začleněna pod odborem interního auditu. Právě interní audit, tedy vnitřní dohled nad dodržováním zákonů, touto změnou získá více prostoru pro svou činnost," konstatoval Jan Rödling.
Organizační změny schválila rada města. Budou vypsána výběrová řízení na vedoucí nově vzniklých odborů. Změny včetně nástupu vítězů výběrových řízení budou v platnosti od 1. března 2016. Na magistrátu přibydou tři nová místa, a to právě na odboru rozvoje a investic plánování. Místo aktuálních 228 magistrátních zaměstnanců jich od jara bude 231. "Na druhou stranu bude zrušeno několik vedoucích pozic na úrovni oddělení, tak aby úroveň řízení byla pouze dvoustupňová," dodal mluvčí města.