Obchvat České Lípy před 10 lety zastavil exministr. Nový termín stavby je rok 2022
Před deseti lety zastavil výstavbu západního obchvatu České Lípy tehdejší ministr dopravy Vít Bárta z Věcí veřejných. Následné pokusy o pokračování stavby selhaly. Nově má stavba pokračovat v roce 2022.
Borská ulice na hlavním tahu I/9 z Prahy na Nový Bor a dále do Šluknovského výběžku je typickým průtahem městem. Silnice, po které denně jezdí tisíce aut včetně kamionů, protíná Českou Lípu na dvě poloviny.
Vytíženou silnicí je i II/262, neboli Děčínská ulice. Ta rovněž protíná město na dvě poloviny - severní a jižní část, navíc prochází přímo centrem.
Aby kamiony, které míří do průmyslové části města - do Dubice - nemusely složitě jezdit do centra města, začala se v roce 2008 stavět silinice ze Sosnové přímo do průmyslové zóny.
Jenže ta končí na Litoměřické ulici a protažení až na II/262 nebylo dosud realizováno.
Přitom se má jednat jen o část obchvatu České Lípy. V dřívějších plánech bylo pokračování přeložky I/9 okolo Dolní Libchavy až k Novému Boru, konkrétně k Okrouhlé.
Přestože byly pokusy například v roce 2014 se stavbou pokračovat, nestalo se tak.
Mezitím propadla různá povolení, změnil se i projekt. Pokračování stavby se neustále posouvá.
I tak se s výstavbou druhé části silnice počítá a podle současného ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (ANO) by stavební práce měly být zahájeny v roce 2022. Uvedl to při slavnostním otevření obchvatu Kravař.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce požádat o vydání územního rozhodnutí. Přesto ŘSD má prý vykoupenu zatím jen jednu třetinu potřebných pozemků.