Přes 16 tisíc fanoušků mají weby patřící pod SeveročeskýDeník.cz. Je to málo, nebo hodně?
Stalo se bohužel zvykem, že počet fanoušků na sociálních sítích, zejména Facebooku, se přeceňuje. Čím větší počet, tím snad větší čtenost, sledovanost či snad prestiž daného média. Dokonce dochází ke srovnávání a v rámci konkurenčního obchodního boje se čísly hraje podle toho, jak kdo potřebuje.
Pokud budeme hrát stejnou hru, skupina jednotlivých profilů pojmenovaných podle lokálních webů, které zahrnujeme do skupiny regionálního webu SeveročeskýDeník.cz, na začátku září 2016 má přes 16 tisíc fanoušků.
Když si uvědomíme, že tento web oslovuje jen určitou část české populace a jak z názvu vyplývá, je určen zejména pro čtenáře ze severních Čech, je to super číslo. Zvláště, když tyto facebookové profily postupně začaly vznikat až v únoru 2015, protože v roce předchozím jsme se soustřeďovali na úzkou lokalitu Litoměřicka a Roudnicka.
V současnosti jsme někde jinde. Už nehrajeme pomyslný okresní přebor, ale krajskou soutěž. A míříme do vyšší ligy.
Vzhledem k tomu, že jsme aktivní kromě Ústeckého a Libereckého kraje i v západních Čechách a na severu Moravy a Slezska - a i zde mají weby své facebookové profily, čistě matematicky dojdeme k celoplošnému číslu 160 tisíc fanoušků.
Jak je to možné? Celou Českou republiku jsme si v naší firemní strategii rozdělili na 9 nadregionálních webů se samostatným názvem. A to na oblasti: severní Čechy, západní Čechy, střední Čechy a Praha, východní Čechy, jižní Čechy, Vysočina, severní Morava a Slezsko a Morava.
Každý nadregionální web je složen z lokálních webů, které ne vždy kopírují bývalé okresy. A v těchto vymezených oblastech se zaměřujeme i na jednotlivá města.
Je to sice velmi časově náročné, ale místo toho, abychom vytvořili jeden celoplošný web s nejasnou strukturou čtenářů, jsme schopni inzerentovi nabídnout přesné cílení a čtenáři přesné informace, kterého zajímají.
Když to zjednodušíme, vytváříme paralelní Facebook. S tím rozdílem, že vytváříme vlastní obsah a zároveň prostor pro sdělení někoho jiného, který chce se čtenáři (jazykem reklamy cílovou skupinou) komunikovat slovem, neboli textem.
Text je totiž stále mocnou zbraní a nenahradí ho ani krátká textová sdělení, fotografie, videa či reklamní bannery.
Zpět k číslu počtu fanoušků na Facebooku. Pokud v roce 2017 budeme mít v rámci naší celoplošné obsahové sítě regionálních online deníků 160 tisíc fanoušků - překonáme takové stálice, jako jsou hlavní celoplošné zpravodajské weby.
Ale ani to přece není měřítko úspěchu. Jsou to čtenáři: jejich celkový počet na daném území, jejich složení - podle pohlaví, věku, vzdělání.
A ani to není to hlavní, čeho by se inzerent měl všímat. Záleží totiž i na schopnostech marketingového týmu daného média, které je nosičem informací - tedy textu.
Záleží na konkrétních formátech, na frekvenci publikace daného sdělení, na její formě.
Pokud se chcete dozvědět více, zúčastněte se našich marketingových školení, které připravujeme.
Už v říjnu 2016 se můžete dozvědět to, jak mocné je slovo.
ČTĚTE: Jednatel MediaShow Group Radek Pešout: Zmizí-li svoboda z médií, zmizí i média. A zůstanou nástěnky
Zpráva pro politiky, města a inzerenty. Prodaný náklad klesá, podívejte se