MediaShow Group na turné po německých médiích. Začali jsme v Lipsku

V redakci LVZ. Foto: archiv MediaShow GroupV redakci LVZ. Foto: archiv MediaShow Group

Jednatel mediální skupiny MediaShow Group Radek Pešout navštívil redakci předního saského regionálního listu Leipziger Volkszeitung.

Reklama

Německo má několik mediálních center a jedním z nich je Lipsko. Zde má hlavní redakci deník a zpravodajský portál Leipziger Volkszeitung (LVZ), který patří do přední německé mediální skupiny Madsack se sídlem v Hannoveru.

Deník patří mezi nejstarší vydávané v celém Německu, byl založen v roce 1894. V současnosti prodává průměrně 139 tisíc výtisků denně.

"Se zástupcem šéfredaktora panem André Böhmerem jsme hovořili především o tvorbě zpravodajského portálu LVZ.de, protože i v Německu tištěné noviny mají stále více nižší náklad i prodejnost. Zatímco před 18 lety LVZ prodávalo až 330 tisíc výtisků denně, v roce 2016 to byla polovina," říká Radek Pešout, jednatel MediaShow Group.

Česká mediální skupina vznikla v roce 2014 především jako digitální, kde tištěné noviny či časopisy mají fungovat jako doplněk. Oproti tomu Leipziger Volkszeitung jsou typickým novinovým vydavatelstvím. Avšak portál LVZ generuje stále větší návštěvnost a vydavatelství intenzivně buduje digitál.

"Věnovali jsme se především digitálu a rozvoji zpravodajských webů. Vyměňovali jsme si poznatky z tvorby obsahu a zjistili, že čtenáři v Německu i v Česku reagují prakticky na tematicky stejný obsah. Protože LVZ je především o regionálním zpravodajství s dominantním Lipskem, je pro ně jednodušší vytvářet velká témata s velkou čteností. Jako příklad mohu uvést články o bundesligovém RB Leipzig. Na stadionu mají návštěvnost zhruba 40 tisíc lidí, tento zájem o klub se samozřejmě přelévá i na web," vysvětluje Radek Pešout.

I v Německu mají vydavatelé potíže s financováním médií. Stále je dominantní tisk, který stojí především na předplatném. Ale ani v Německu jako v Česku čtenáři nechtějí platit za zpravodajství na internetu.

"Regionálním médiím se oproti celostátním, jako je Die Welt či Das Bild, nedaří obsah zpoplatňovat. Proto hledají co nejefektivnější model tvorby obsahu a redakčního uspořádání," nastiňuje Radek Pešout.

Redakční uspořádání i tvorba zpravodajského sálu (newsroom) se v každém médiu liší.

"Pro redakci online regionálních deníků jako je třeba SeveročeskýDeník.cz nebo ZápadočeskýDeník.cz či MojeOstravsko.cz je model, který mají v LVZ inspirativní a umožňuje spolupráci celého týmu," dodává jednatel MediaShow Group.

Společnost MediaShow Group s.r.o. zastřešuje mediální skupinu digitálních a tiskových médií na českém trhu. Provozuje zpravodajská celoplošná, regionální či lokální digitální a tištěná média. Provozuje magazínová digitální a tištěná média. Je mediálním zastoupením magazínových a zpravodajských digitálních a tištěných médií. Je zprostředkovatelem digitální a tištěné reklamy mezi zadavatelem (inzerentem) a médiem.

Reklama
Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

4 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat/zobrazit komentáře

» Další zprávy z regionu Česko

Poslední prázdninový týden: Nejdřív tropy, pak déšť Poslední prázdninový týden: Nejdřív tropy, pak déšť
Prezidenta si čeští voliči zvolí v půli ledna 2018 Prezidenta si čeští voliči zvolí v půli ledna 2018
Vydatné bouřky v severních Čechách utnou vysoké teploty Vydatné bouřky v severních Čechách utnou vysoké teploty

Každodenní kolony u Prahy na D8. Řidiči se musí obrnět trpělivostí Každodenní kolony u Prahy na D8. Řidiči se musí obrnět trpělivostí
Na hodinu 180, skoro 28 tisíc měsíčně. I tak třetina německé mzdy Na hodinu 180, skoro 28 tisíc měsíčně. I tak třetina německé mzdy
Zelené autobusy útočí na žluté. Vydělají na tom i Severočeši? Zelené autobusy útočí na žluté. Vydělají na tom i Severočeši?


Komentáře