Jak se dělá primitivní předvolební kampaň aneb kdy volič skočí na pek burkinám
Někdy pochybuji, e česká veřejnost myslí. Jak je jednoduché vytvořit celospolečenské téma, na kterém se přiivují politici a rozdmýchávají to média kvůli honbě za klikáním. A volič-čtenář to neprokoukne a jen se stává součástí této promylené hry.
Politici i média potřebují téma. A kdy zrovna nějaké není "po ruce", tak si ho vymyslím nebo z "komára udělám velblouda".
Třeba téma burkiny.
Nikdo to neviděl, nikdo s tím nemá zkuenosti - ale hlavně, e na to mám názor.
Ve začalo tak, e návtěvník vyfotí koupající se enu v burkinách v aquacentru v Čestlicích. Snímku se chytne Blesk a následně dalí média.
Honba za kliky byla odstartována.
Hned se k tomu začnou vyjadřovat politici a vznikají články typu: lechtová ano, Marksová ne.
Problém vlastně neexistuje, ale vytvoříme ho a budeme přiivovat.
Spokojený je nejen majitel akvacentra - vude se zmiňují Čestlice (vlastně takové PR zadarmo), nadená jsou média. Zvlátě ta internetová.
A tak se v "kauze", která vlastně ádnou kauzou není, začnou vyívat média i politici.
MF Dnes, resp. iDnes.cz udělá pokus a kvůli burkinám jede osazenstvo redakce do Berlína, aby zjistilo, e se tento koupací oděv vlastně nedá ani jen tak sehnat.
Pak vznikne reportá od Máchova jezera. To, e je vlastně o ničem, je vlastně jedno - hlavně e se diskutuje, sdílí a načítají se stránky, neboli protáčí bannerová reklama.
Pak se toho chytnou regionální weby. Takový Deník začne v západních Čechách zjiovat, zda by burkiny povolili třeba do bazénu v městech Plzeňského kraje. O dalí den se přidávají severní Čechy.
Zde asi vznikl nápad se na tom i politicky přiivit a tak místostarosta Karel Krejza (ODS) - a jen tak náhodou lídr kandidátky ODS v Ústeckém kraji - pronese tvrzení, která se z faktického hlediska dají snadno zpochybnit.
A aby tomu dal "váhu", vyuije městský web Litoměřic, kde zprávu o problému, který vlastně není, publikuje.
Jene to je jen začátek této fraky.
Ráno MojeLitoměřicko.cz (součást SeveročeskýDeník.cz) publikuje glosu, ve které upozorňuje na nepravdy a zvlátě na skutečnost, e politik ke své vlastní kampani, resp. zviditelnění vyuívá městský web a nikoliv jiné platformy, které by si sám zaplatil.
A tak na pomoc zřejmě přispěchal bývalý éfredaktor Litoměřického deníku, toho času redaktor webu Forum24.cz Pavla afra. Toho, který nemá rád Andreje Babie, zatímco inklinuje k ODS. Tak jako zmíněný pan redaktor od Litoměřic.
Tento redaktor de facto jen přepsal článek z webu města Litoměřice a opatřil ho "bombastickým klikacím titulkem."
A světe div se, najednou vznikl synergický efekt.
Politik Krejza tento příspěvek sdílí na své fanoukovské stránce Facebooku o zhruba 500 fanoucích. Pro efekt sdílení vyzývá vechny ty, co se jim líbí jeho stanovisko, aby dali like.
Aby nebylo nic ponecháno náhodě, stejný příspěvek je i sponzorován, tedy je placený a uměle ířený Facebookem.
Pro politika je to výhodné - řeí téma burkiny, které vlastně ádnou kauzou není - a pro web Forum24.cz je to rovně výhodné, protoe lidé vůbec zjiují, e něco takového existuje a hlavně - dá se zvyovat čtenost - tudí vykazovat lepí čísla reálných a unikátních uivatelů.
To není vechno.
Tématu se nechce znovu vzdát iDnes.cz, a tak vznikne článek vycházející z glosy na MojeLitoměřicko.cz. Je v něm poukazováno na to, e Krejza vlastně nikdy burkiny neviděl a e své stanovisko íří i přes web města.
A ve jede "nanovo". Zase sdílení, zase zvyování čtenosti - zase reklama. To se pak vydělává...
Kdy u se to tak dobře rozjelo, Karel Krejza chce téma znovu přiivit. A tak na sociální síti "hecuje" veřejnost.
Ta je tak "zblblá", e vlastně diskutuje o něčem, co vlastně není.
Jene...
Ostatním médiím je líto, e "nejsou u toho". A tak najednou se Krejza stane hostem tu v Českém rozhlase, tu na TV Barrandov.
Je to takové okurkové téma, které pomine. Ale ne se tak stane, jetě aspoň týden to budeme "přiivovat".
PR manaeři budou obvolávat redakce, e mají politika, který je ochoten jít do debaty, poskytnout rozhovor a e je to zajímavé téma pro čtenáře.
Karel Krejza si uije svých pár minut slávy a aspoň na chvíli získá pocit, e u není tím lokálním politikem.
Je třeba novým Konvičkou, Černochem...
A kde dnes jsou, co?
Tento nekonečný seriál funguje dál. Jen se mění politici a redaktoři, kteří jim slouí. Veřejnost si toti ádá nové příběhy a kauzy. Jedno téma vydrí tak na čtrnáct dní...
Hodnocení
3.36 hvězdiček / Hodnoceno: 11x