MediaShow Group na turné po německých médiích. Začali jsme v Lipsku

7. duben 2017 | 09:19 | Česko
V redakci LVZ. Foto: archiv MediaShow GroupV redakci LVZ. Foto: archiv MediaShow Group

Jednatel mediální skupiny MediaShow Group Radek Pešout navštívil redakci předního saského regionálního listu Leipziger Volkszeitung.

Německo má několik mediálních center a jedním z nich je Lipsko. Zde má hlavní redakci deník a zpravodajský portál Leipziger Volkszeitung (LVZ), který patří do přední německé mediální skupiny Madsack se sídlem v Hannoveru.

Deník patří mezi nejstarší vydávané v celém Německu, byl založen v roce 1894. V současnosti prodává průměrně 139 tisíc výtisků denně.

"Se zástupcem šéfredaktora panem André Böhmerem jsme hovořili především o tvorbě zpravodajského portálu LVZ.de, protože i v Německu tištěné noviny mají stále více nižší náklad i prodejnost. Zatímco před 18 lety LVZ prodávalo až 330 tisíc výtisků denně, v roce 2016 to byla polovina," říká Radek Pešout, jednatel MediaShow Group.

Česká mediální skupina vznikla v roce 2014 především jako digitální, kde tištěné noviny či časopisy mají fungovat jako doplněk. Oproti tomu Leipziger Volkszeitung jsou typickým novinovým vydavatelstvím. Avšak portál LVZ generuje stále větší návštěvnost a vydavatelství intenzivně buduje digitál.

"Věnovali jsme se především digitálu a rozvoji zpravodajských webů. Vyměňovali jsme si poznatky z tvorby obsahu a zjistili, že čtenáři v Německu i v Česku reagují prakticky na tematicky stejný obsah. Protože LVZ je především o regionálním zpravodajství s dominantním Lipskem, je pro ně jednodušší vytvářet velká témata s velkou čteností. Jako příklad mohu uvést články o bundesligovém RB Leipzig. Na stadionu mají návštěvnost zhruba 40 tisíc lidí, tento zájem o klub se samozřejmě přelévá i na web," vysvětluje Radek Pešout.

I v Německu mají vydavatelé potíže s financováním médií. Stále je dominantní tisk, který stojí především na předplatném. Ale ani v Německu jako v Česku čtenáři nechtějí platit za zpravodajství na internetu.

"Regionálním médiím se oproti celostátním, jako je Die Welt či Das Bild, nedaří obsah zpoplatňovat. Proto hledají co nejefektivnější model tvorby obsahu a redakčního uspořádání," nastiňuje Radek Pešout.

Redakční uspořádání i tvorba zpravodajského sálu (newsroom) se v každém médiu liší.

"Pro redakci online regionálních deníků jako je třeba SeveročeskýDeník.cz nebo ZápadočeskýDeník.cz či MojeOstravsko.cz je model, který mají v LVZ inspirativní a umožňuje spolupráci celého týmu," dodává jednatel MediaShow Group.

Společnost MediaShow Group s.r.o. zastřešuje mediální skupinu digitálních a tiskových médií na českém trhu. Provozuje zpravodajská celoplošná, regionální či lokální digitální a tištěná média. Provozuje magazínová digitální a tištěná média. Je mediálním zastoupením magazínových a zpravodajských digitálních a tištěných médií. Je zprostředkovatelem digitální a tištěné reklamy mezi zadavatelem (inzerentem) a médiem.

Autor: Redakce

[Nahoru ↑]

Přidejte se k nám na Facebooku!

Hodnocení

Hodnocení: 4 hvězdiček / Hodnoceno: 1x


Přidat/zobrazit komentáře

Komentáře



Top zprávy

Chtěl ukrást kabel, za trest dostal elektrickým výbojem

Chtěl ukrást kabel, za trest dostal elektrickým výbojem

22/7 / KRIMI / TEPLICE - Jak funguje elektřině patrně nevěděl zloděj kabelu z Teplic. Když odřízl kus vysokonapěťovaného kabelu, pochopitelně ho zasáhl elektrický výboj, který ho málem zabil.


Jak se dělá primitivní předvolební kampaň aneb když volič skočí na špek burkinám

Jak se dělá primitivní předvolební kampaň aneb když volič skočí na špek burkinám

21/7 / BLOG / Někdy pochybuji, že česká veřejnost myslí. Jak je jednoduché vytvořit celospolečenské téma, na kterém se přiživují politici a rozdmýchávají to média kvůli honbě za klikáním. A volič-čtenář to neprokoukne a jen se stává součástí této promyšlené hry.


Peklo na silnici. Přes Česko i v okolních zemích projedou tisíce aut

Peklo na silnici. Přes Česko i v okolních zemích projedou tisíce aut

21/7 / ZPRÁVY / ČR - V západní Evropě začínají hlavní prázdniny pro lidnaté regiony. Počítat o víkendu (22. - 23.7.2017) musí řidiči s hustou dopravou a očekávají se i kolony. A to nejen na českých silnicích, ale i v okolních zemích.


Počasí: Jako v prádelně s lokálními silnými bouřkami

Počasí: Jako v prádelně s lokálními silnými bouřkami

20/7 / ZPRÁVY / ČR - Vysoké teploty, četné bouřky a vysoká vlhkost vzduchu. Počasí v Česku do konce tohoto týdne má mít tyto jevy.




SeveročeskýDeník.cz Novinky v regionech

Ústecko, Chomutovsko, Žatecko, Lounsko, Mostecko, Teplicko, Děčínsko, Šluknovsko, Litoměřicko, Roudnicko, Českolipsko, Liberecko, Jablonecko, Turnovsko, Semilsko


SeveročeskýDeník.cz je součástí krajské redakce mediální skupiny MediaShow Group s.r.o.
Všechna práva vyhrazena.

Chcete být v obraze? Sledujte nás!


Zprávy v RSS
SeveročeskýDeník.cz na Facebooku


Redakce SeveročeskýDeník.cz

Posílejte nám Vaše tipy, postřehy a fotografie. Rádi je zveřejníme!


ISSN 2336-6516